תיאודור אור - הבורר במחלוקת בין דוד ארצי להתאחדות התעשיינים

אור יקבע האם ארצי יוכל להתמודד בעוד כשבועיים מול צביקה אורן על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים במקום שרגא ברוש

המחלוקת בין המועמד לנשיאות התאחדות התעשיינים, דוד ארצי, לבין ההתאחדות, שפסלה את מועמדותו לתפקיד תעבור להכרעת בורר שיהיה מוסכם על ארצי - כך קבע הבוקר (ה') בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. על פי-הידוע, שופט בית המשפט העליון לשעבר תיאודור אור יהיה הבורר בסכסוך.

החלטה של הבורר תתקבל בתוך שבוע, וזאת כדי לקבוע אם ארצי יוכל להתמודד בעוד כשבועיים מול צביקה אורן על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים - במקום הנשיא המכהן שרגא ברוש שמסיים 7 שנות כהונה.

המשבר בין ארצי לבין ההתאחדות החל כשוועדה מכינה לבחירות קבעה כי מועמדותו לתפקיד עומדת בניגוד לתקנון ההתאחדות. זאת, בנימוק שבניגוד להצהרתו של ארצי, הוא לא כיהן כיו"ר של דירקטוריון בחברה הרשומה בהתאחדות. בטפסי ההתמודדות שהגיש, ארצי טען כי הוא משמש יו"ר חברת אופק לעיבוד שבבי.

במסגרת הליך הבוררות יוכרע אם הוועדה נהגה כשורה, בבואה להחליט אודות מידת כשרות המועמדות של ארצי לתפקיד.

על רקע המחלוקת שהתגלעה בין הצדדים, ההתאחדות הציעה לארצי לגשת לבוררות בפני שופט בית המשפט העליון בדימוס, תיאודור אור. ארצי סירב להליך בטענה כי הוא לא נתחם בזמן קצוב, ועתר לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בדרישה שיפסוק בעניין כשרות מועמדותו - על רקע החלטת הוועדה המכינה. כך, ארצי ביקש מבית המשפט שיורה על מהלכים שיאפשרו את שקיפות הבחירות, שיתקיימו בינואר בכפר המכביה.

בתום דיון שהתקיים הבוקר סוכם כי בורר מוסכם שישמע את הצדדים יבחן את החומרים שעל בסיסם הוועדה המכינה קבעה את קביעותיה ייתן החלטה בתוך שבוע.

במטה הבחירות של ארצי אמרו כי טרם נקבעה זהות הבורר, אך אפשר שהנושא יתברר בידי השופט בדימוס תיאודור אור. ארצי מתכוון לכנס בצהריים את יועציו המשפטיים, כדי לבחון את דרכי התנהלותו בימים הקרובים.