2011: החתונה המלכותית בבריטניה יצרה הכי הרבה באזז ברשת

לפי נתוני חברת Trendrr, תוכניות מוזיקה ותוכניות פרסי מוזיקה מהוות כמחצית מרשימת 10 משדרי הטלוויזיה שעוררו השנה הכי הרבה באזז ברשת

חתונת הזוג המלכותי, קייט מידלטון והנסיך ויליאם, הייתה האירוע הטלוויזיוני שעורר הכי הרבה באזז בבלוגוספירה ב-2011.

חברת Trendrr (שירות המודד את הפעילות הקשורה לתכנים טלוויזיוניים ברשתות חברתיות) אספה נתונים שעל בסיסם דורגו משדרי הטלוויזיה שעשו הכי הרבה "רעש" ב-2011.

ישנן כמה נקודות ראויות לציון העולות מהנתונים. ראשית, תוכניות מוזיקה ותוכניות פרסי מוזיקה - טקסי פרסי הווידיאו של MTV, פרסי המוזיקה האמריקניים, פרסי הגראמי, פרסי BET של מוזיקת ההיפ הופ והגראמי הלטיני - מהווים חצי מהרשימה.

עובדה מעניינת נוספת היא שעל-פי Trendrr, השיח ברשתות החברתיות אודות טלוויזיה היה בעיקר נשי. יוצאי הדופן היו משחק הסופרבול, ש-56% מהשיח עליו מקורו בגולשים גברים, וטקס פרסי ה-BET שם הייתה חלוקה מגדרית שווה פחות או יותר. בולט במיוחד היה טקס פרסי המוזיקה האמריקניים, בו 70% מהשיח ברשתות החברתיות מקורו בגולשות, ואילו רק 30% ממנו מקורו בגולשים.

MTV בולטת

סביב החתונה המלכותית, שהיא האירוע המדובר ביותר ברשימה, היה באזז גדול פי 6 מהאירוע שדורג אחרון ברשימה, פרסי הגראמי הלטיני. החתונה זכתה להתייחסות של 5,641,263 ציוצים בטוויטר וסטטוסים בפייסבוק לעומת התייחסות של 840,112 תגובות דומות לטקס פרסי הגראמי הלטיני.

לבסוף, ייתכן שהנתון המעניין ביותר ברשימה הוא דירוג הפעילות הכולל שהניבו פרסי הווידיאו של MTV, המציבים את האירוע מעט מאחורי החתונה המלכותית והרבה מעל הסופרבול.

יותר מכל רשת טלוויזיה אחרת משכילה MTV, על קהל הצופים הצעיר שלה, ליצור באזז ברשתות חברתיות.