לא למד מ-2008? ביל גרוס: "רכשו אג"ח מגובות-משכנתאות"

מנהל קרן האג"ח פימקו, ממליץ לרכוש אג"ח מגובות-משכנתאות לקראת תוכנית רכישות נוספת של ה'פד' (QE3) ■ עוד סבור: "הפדרל ריזרב עשוי לשמור על ריבית אפסית עוד כ-5 שנים"

הבנק המרכזי בארה"ב צפוי לשמור על הריבית המרכזית ברמה אפסית (0-0.25%) עוד כ"שלוש, ארבע או אפילו חמש שנים" - כך מעריך היום (ו') מנהל קרן האג"ח פימקו, ביל גרוס. גרוס ממליץ למשקיעים לרכוש אג"ח מגובות-משכנתאות, אותן אג"ח שהפילו בשנת 2008 את השוק בזמן המשבר.

"אם הכיוון הכללי של כלכלות אירופה והאירו הוא כלפי מטה, הדולר יעלה", הוא מסביר. "ובמצב כזה, קשה לראות את הפדרל ריזרב מעלה את הריבית - מה שיוביל גם לעליית הדולר ויפגע בתחרותיות התעשיות בארה"ב מול החוץ".

עוד צופה גרוס, כי בשנה הבאה ישיק הפדרל ריזרב תוכנית רכישות אג"ח שלישית אשר תתמקד באג"ח מגובות-משכנתאות, "ולכן ישתלם למשקיעים לרכוש אג"ח מסוג זה, לפני שה'פד' יעשה את אותו הדבר". בשבוע שעבר, ציין גרוס כי אג"ח מגובות-משכנתאות מהוות 43% מכלל אחזקותיה של קרן פימקו, נכון לחודש נובמבר.

האיגרות הללו, נזכיר, היוו לב ליבו של המשבר הפיננסי ב-2008 - תוך שהצמיחה בערכן מובילה להפסדים של מיליארדי דולרים למשקיעים ולמוסדות הפיננסים.