יש פתח לעליות נוספות

כל עוד ה-S&P 500 נמצא מתחת ל-1,230 קיימת סכנה לירידה, מהלך מעל 1,261 יחשב לשורי מאוד

עוד שבוע עבר על ת"א- 25 כאשר העובדה הטכנית המשמעותית היא תמיכה ב-1,060. משעמם אבל חשוב. אני מתמיד לפיכך בהשארת הגדרת המגמה כמגמת עליה לטווח הבינוני ויכול אף לאמר שהאינדיקטורים הטכניים תומכים בכך ביתר נחישות מאשר בשבוע שעבר. בקיצור, על פי נתוני יום חמישי, מצפים לימים של עליות שערים.

מהלך מעל 1,115 יחשב סימן שורי בכיוון. היה ויתרחש, אעדכן ביחס לרמות ההתנגדות הלא פשוטות שמרחפות מעל. 1,060 היא עדיין רמת התמיכה החשובה. מהלך מתחתיה יכול להתגלגל לכדי ירידות שערים משמעותיות. לא התרחיש הסביר לתקופה הקרובה.

ומה בוול סטריט?

יום רביעי סדק במקצת את הביטחון שלי במגמת העליה, סדק שגרם לפתיחת חצי הגנה על תיק קניון המניות, הגנה שנסגרת ביום חמישי. סה"כ צפיתי שבוע תנודתי וקבלנו שבוע תנודתי אלא שיום רביעי היה קצת יותר מדי אדום. בכל מקרה, בסה"כ, השבוע עבר בשלום. האופק של לוח השנה כולל עכשיו גם ימים ירוקים כך שהסיכוי להמשך עליות השתפר.

אבל, כל עוד ה-S&P 500 נמצא מתחת ל-1,230 הוא באזור סכנה לירידה. מהלך מעל 1,261 יחשב סימן שורי מאוד. מהלך כזה אפשרי אבל נדרש קצת דמיון טכני ומידה רבה של הסתמכות על תופעת ראלי סוף השנה בשביל לראות אותו. לכן, כדאי, מנקודת מבט שורית, שנראה את ה-S&P500 עולה ביום שני מעל 1,230 ומפחית את ההסתברות לירידה.

הפאניקה מתפוגגת

העובדה הטכנית שמחזקת את בטחוני באפשרות לעליה היא הירידה של הויקס מתחת לממוצע הנע ל-200 יום המחושב עליו. תמיכה הממוצע הנע הזה הייתה נקודת מבחן והחציה שלו כלפי מטה היא סימן חיובי לשוק. מדובר בנורמאליזציה של סטיות התקן המהווה אינדיקציה לכך שהפאניקה מתפוגגת.

גם עלייתו של מדד מניות התחבורה היא סימן טכני קלאסי חיובי, עוד מימיו של דאו, מנגיש הניתוח הטכני לעולם המערבי. כך גם קבלנו בתיק קניון המניות עליה יפה של מניית FDX . מהלך שלה מעל 85 דולר יחשב סימן חיובי לה ולשוק. נראה אם תוביל את שאר המניות ותמריא איתן אל תוך חודש ינואר.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.