עקב חשיפת "גלובס": לנדאו מושך ההצעה ל"חשמל כשר"

בעקבות הסערה שעוררה חשיפת "גלובס" על ניסיון משרד התשתיות להעביר את ייצור החשמל לפיקוח הרבנות הראשית, השר לנדאו לוקח צעד לאחור ■ "ייתכן והייתה פרשנות מפליגה מדי בהצעת החוק, שעלולה לפגוע בסטטוס-קוו"

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות חשיפת "גלובס" על הניסיון של משרד התשתיות לקדם תיקון לחוק החשמל במסגרתו ייצור החשמל בישראל יוכפף לפיקוח הרבנות הראשית, שר התשתיות, עוזי לנדאו, הנחה היום (א') את מנכ"ל המשרד למשוך את תזכיר הצעת החוק המכונה "חשמל כשר".

על פי ההודעה הסיבה לביטול התיקון נבעה מחששו של לנדאו כי בנוסח החוק המוצע בתזכיר קיים חשש לשינוי בסטטוס-קוו.

השר לנדאו הבהיר כי ימשיך לעמוד על כך שיימצא פיתרון למצב המסכן חיי אדם, מצב שלפיו לאלפי משפחות בישראל מסופק חשמל באמצעות גנראטורים וחיבורים פיראטיים תוך הקפדה על כך שלא יחול שינוי בסטטוס קוו.

"מעל הכל מטרת החוק היא מניעת סיכון חיי אדם הנובע משימוש בחשמל פיראטי", הודיע השר לנדאו. "איני מוציא מכלל אפשרות כי ייתכן וניתנה בנוסח בחוק פרשנות מפליגה מידיי שעלולה לפגוע בסטטוס-קוו ואת זאת בכוונתנו לבדוק ולתקן", לשון הודעת השר לנדאו.

נזכיר, משרד התשתיות ניסה לקדם הצעת חוק שתחייב את חברת החשמל ואת יצרני החשמל הפרטיים לעבוד לפי דרישות ההלכה בשבתות ובחגים. היוזמה, שיישומה היה צפוי לעלות עשרות מיליוני שקלים, באה מתוך רצון להיענות לדרישותיהם של גורמים חרדיים קיצוניים. במסגרת המהלך הייתה כוונה למנות פקחים מטעם הרבנות הראשית, שיוודאו כי העובדים בתחנות הכוח ובשאר מתקני חברת החשמל בשבתות אינם יהודים על-פי ההלכה.