חברת נתיבי גז מתכננת גיוס של כ-300 מ' ש' בהנפקת אג"ח

מטרת גוס הכספים: מימון הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי של מדינת ישראל ■ הגיוס צפוי להיערך בשבוע האחרון של חודש דצמבר

חברת נתיבי הגז מתכוונת לגייס כ-300 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח, על מנת לממן את המשך הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי של מדינת ישראל. הגיוס צפוי להיערך בשבוע האחרון של חודש דצמבר והוא יעשה באמצעות הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים של אג"ח סדרה ג' אשר מועד פירעונן צפוי להיות בין 2016-2031.

הגיוס נועד לממן את צרכי החברה, לאור תוכנית ההשקעות העתידית לפיתוח מערכת ההולכה, לרבות הקמת המצוף הימי לקליטת גז נוזלי והקמת המקטע לירושלים.

בתוך כך, פרסמה חברת הדירוג מעלות כי היא משאירה את דירוג נתג"ז על AA יציב לאור חשיבותה האסטרטגית של מערכת ההולכה לכלכלה המקומית וסבירות "גבוהה ביותר" שמדינת ישראל תעניק לנתג"ז תמיכה יוצאת דופן לאור חשיבותה לכלכלת ישראל והפיכתו של הגז הטבעי למרכיב מהותי בהליך ייצור החשמל על ידי חברת החשמל והייצור הפרטי.

יצויין כי בגיוס האחרון אותו ביצעה נתג"ז לפני שנה, גייסה החברה 300 מיליון שקל ונרשמו ביקושים בהיקף של כ- 1.06 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים המובילים בישראל.

חברת נתיבי גז (נתג"ז) פרסמה באוגוסט מכרז לאספקת צנרת עבור מערכת הולכת הגז. מדובר בצנרת המיועדת להכפלת קווים קיימים (קו אשקלון-קריית גת), ולהנחת קווים חדשים שיחברו לרשת ההולכה את ירושלים, אזורי תעשייה בצפון ובפלמחים. להערכת גורמים במשק הגז, ההיקף הכולל של ההזמנה עשוי להגיע ל-200 מיליון דולר.

למכרז של נתג"ז הוגשו 7 הצעות, ובהן חברה טורקית, וכן חברות אירופיות מספרד, מיוון, וחברה מהודו. החברה זכתה כבר ב-2006 בהזמנות של נתג"ז לאספקת צנרת עבור שלב ב' בפרויקט הולכת הגז.