אג"ח ד' של מעריב נוסקות 55% לאור הצעת רכש מדסק"ש

החברה מציעה למחזיקי אג"ח ד' של מעריב 84 אגורות על כל שקל, בהיקף כולל של 36.6 מיליון שקל ■ האגרות נסחרות היום בבורסה בשער של 51 אגורות, כך שהצעת דסק"ש מהווה פרמיה של 64% על מחיר השוק

בניסיון לשפר את מצבה הפיננסי של חברת התקשורת מעריב, דיווחה היום (ב') החברה-האם, דסק"ש , כי היא שוקלת לפרסם בזמן הקרוב הצעת רכש לאג"ח מעריב, לפי מחיר של 84 אגורות לאיגרת, בהתאם להבנות שגיבשה מול נאמן האג"ח.

במקרה שהצעתה של דסק"ש תיענה במלואה, תעמוד השקעתה על כ-37 מיליון שקל. זאת לאחר שכבר השקיעה כרבע מיליארד שקל ברכישת השליטה במעריב ובהזרמת הון לתוכה בתוך פחות מחצי שנה.

ההצעה תופנה לכל מחזיקי האג"ח, למעט בעלת המניות השנייה בגודלה במעריב - הכשרת הישוב של עופר נמרודי, שמחזיקה אג"ח בהיקף של כ-25 מיליון שקל ערך נקוב. עוד ציינה דסק"ש כי הסכום שקיבלה מעריב בהנפקת האג"ח במארס 2010, שיקף מחיר של 72 אגורות לאיגרת, והצעתה משקפת שווי הגבוה בכ-17% ממחיר זה.

"הזדמנות לרדת מהאוטובוס"

הצעתה של דסק"ש גבוהה בכ-65% משווי האיגרת הבוקר, שעמד על 51 אגורות. בעקבות הדיווח על אודות ההצעה הצפויה זינק מחיר האג"ח ביותר מ-50%. היקף סדרת האג"ח של מעריב עומד על כ-68 מיליון שקל ערך נקוב, ותשלום הקרן הבא, בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל, צפוי במארס 2014.

באחרונה העלו מחזיקי אג"ח חשש מיכולת החזר החוב של מעריב, והם אף דרשו לכנס אסיפת נושים שעל סדר יומה החלטה בדבר העמדה לפירעון מיידי של האג"ח. בעקבות כך הגיעה הצעת הרכש של דסק"ש.

את הקו הלוחמני הוביל עו"ד אופיר נאור, שמסר היום כי "נוחי דנקנר הוכיח שהוא עומד מאחורי החברה, ונותן אפשרות לכל מי שרוצה לרדת מהאוטובוס, על בסיס תשלום החוב המלא. יש כאן הישג למחזיקי האג"ח והבעת אמון של בעל השליטה בחברה. אנו מברכים על כך".

במסגרת רכישת השליטה במעריב השקיעה דסק"ש בחודשי הקיץ כ-140 מיליון שקל, ובחודשיים האחרונים דיווחה על הזרמת שתי הלוואות בעלים בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל.

למרות התמיכה של בעל השליטה, ממשיך מצבה העסקי של חברת התקשורת להידרדר. ברבעון זה עמדו הפסדי החברה על 33.8 מיליון שקל, והם מצטברים בתשעת החודשים הראשונים של השנה לכ-50 מיליון שקל.

היקף המכירות של עיתון "מעריב" ברבעון השלישי הצטמצם בכ-10%, לכ-70 מיליון שקל, כשבתשעת החודשים הראשונים של 2011 ירד המחזור ב-16%, ל-211 מיליון שקל. העיתון ייצר תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 51 מיליון שקל ברבעון, ו-91 מיליון שקל בינואר-ספטמבר. לדוחות החברה הוצמדה הערת "עסק חי" של רואי החשבון. שווי השוק של מעריב עומד היום על כ-420 מיליון שקל.