המלצות טרכטנברג על הייבוא יובאו לממשלה

ההמלצות, שנועדו להקל על הייבוא, נכללו במקור בפרק התחרותיות, אך נגנזו בעקבות לחץ מצד התעשיינים ■ יובאו לאישור כבר ביום א' הקרוב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, מתכוונים להגיש לאישור הממשלה את המלצות ועדת טרכטנברג בדבר שינוי התקינה, המהווה היום מחסום לייבוא מתחרה, כך נודע ל"גלובס". ההמלצות נכללו במקור בפרק התחרותיות, אך בגלל לחצים כבדים מטעם התעשיינים, הן נגנזו מהצעת מחליטים.

ל"גלובס" נודע כי הצעת מחליטים נמצאת בימים אלו בתהליך גיבוש הנוסח הסופי בין משרדי האוצר והתמ"ת, ובתיאום עם משרד המשפטים. גורמים המעורבים בתהליך העריכו כי ייתכן שכבר בישיבת הממשלה הקרובה, הצעה זו תעלה לאישור.

שני הנושאים המרכזיים, שהיוו את סלע המחלוקת, הם השלמת אימוץ התקנים הבינלאומיים ואימוץ תהליך הייבוא של האיחוד האירופי. חברי ועדת טרכטנברג טענו בדוח כי המהלך צפוי להוזיל משמעותית ובטווח הקרוב את עלויות הייבוא. כמו כן, הוא יביא להקטנת הביורוקרטיה, תוך הקפדה על הכללים הנהוגים באירופה. אי הגשת ההמלצות לממשלה נבעה מלחצים לסרס את ההמלצות.

עוד נודע כי בישיבת הממשלה הקרובה, יעלה שוב פרק הרגולציה, שכן הוא נפל ביום א' עקב בקשת שר התשתיות, עוזי לנדאו, לקבוע את מחירי החשמל, ובכך לחסל את רשות החשמל. הפעם, ללא השינוי שדרש.

ועדת הרגולציה שצפויה לקום, בראשות הממונה על אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, מיועדת לסרוק את כל הרגולטורים במשק, לבחון את מבנם ולהמליץ על שינויים לביטול כפילויות וקידום היעילות. כמו כן, הוועדה תבחן את היחסים בין הרגולטורים לממשלה, תוך שימת דגש על חיזוק עצמאות של הגופים הסטטוטוריים העצמאיים מצד אחד, ושמירת סמכות הממשלה והשרים בנושא המדיניות.