קרדיט סוויס רוכש עסקי הבנקאות הפרטית של HSBC ביפן

הבנק השוויצרי רוכש את פעילותו של HSBC אשר ניתנו למשקיעים "אמידים" עם נכסים בהיקף 200 מיליון ין ■ היקף העסקה לא נמסר, אולם במסגרתה הועברו נכסים בכ-2.7 מיליארד ד'

עסקת ענק בין שני ענקים פיננסים: בנק HSBC מסר היום (ד') כי ימכור את עסקי הבנקאות הפרטית שלו ביפן, במסגרת מהלכיו של הבנק לייעל את פעילותו על רקע הטלטלות בשווקים הגלובליים והלחצים הרגולטוריים המתגברים במדינה. הבנק ימכור את פעילותו במדינה לבנק השוויצרי קרדיט סוויס.

העסקה עומדת בקנה אחד עם הצהרותיו של HSBC מוקדם יותר השנה כי הוא מקיים תהליך רה-ארגון ארוך ומקיף בקרבו - במסגרתו אף הבהיר הבנק כי יפטר כ-30 אלף מעובדיו ב"מנות" קטנות, תוך שהוא נפטר מפעילויות קטנות או לא רווחיות.

ב-HSBC לא מסרו את היקף העסקה, אולם מסרו כי היקף הנכסים שכלולים במסגרתה עומד על 2.7 מיליארד דולר - נכון לסוף חודש אוקטובר. עסקי הבנקאות הפרטית של HSBC ביפן פנו למשקיעים "אמידים" שמחזיקים בנכסים בהיקף של 200 מיליון ין ויותר.

דובר קרדיט סוויס מסר כי מספר העובדים המועסקים בעסקי הבנקאות הפרטית בבנק עומד על כ-80, ו"צפוי להכפיל את עצמו במסגרת הרכישה".

אולם, למרות שרבים צופים כי הרכישה צפוייה לחזק את קרדיט סוויס בכל הקשור לניהול אשראי מול לקוחות "מובחרים", היא מעלה מנגד שאלות באשר לקשיים אליהם נקלע HSBC בשוק היפני, בכלל - כאשר דיווחים על כוונתו של הבנק למכור גם את עסקי פעילותו הרגילה במדינה, עלו באחרונה.

העסקה המדוברת מגיעה כאמור על רקע הטלטלות האחרונות בשווקים הגלובליים, עקב משבר החוב באירופה והמשבר התקציבי באירופה. לנוכח מצב הכלכלה, נאלצו בנקים רבים - דוגמת מורגן סטנלי והבנק הצרפתי Credit Agricole - להכריז על פיטורים נרחבים בחודשים האחרונים, לאור ירידות הערך שחוו בנכסיהם וההאטה בשווקים.