שלילת רישיון לשנתיים לרן שריג על עישון סמים בזמן נהיגה

החקירה בעניינו של שריג נפתחה בתום שידור הסדרה "מחוברים", בה הוא נראה מעשן מריחואנה תוך כדי נהיגה ■ לשריג יש רישיון להשתמש במריחואנה רפואית

בית משפט לתעבורה בתל-אביב שלל היום (ה') לשנתיים את רישיון הנהיגה של התסריטאי, מנחה הטלוויזיה וכוכב הסדרה "מחוברים", רן שריג.

החקירה בעניינו של שריג נפתחה לפני כשנה, בתום שידור הסדרה "מחוברים", בה הוא נראה מעשן מריחואנה תוך כדי נהיגה. לשריג יש רישיון רפואי להשתמש במריחואנה רפואית עקב דלקת פרקים ממנה הוא סובל, אך לפי החוק אסור לו לנהוג בהשפעת הסם.

היום הגיע שריג לבית המשפט עם בת-זוגו דנה ספקטור והביע מורת-רוח מגזר הדין. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "בעצם נטלתי תרופה. האם כל מי שנוטל סירופ נגד שיעול ועולה על הרכב למרות הלייבל נתפס? ההשוואה שערך השופט לשכרות מביכה, וקרבת פסק הדין למהלך היחצ"ני שמנהלת המשטרה לאכיפת חוקי הנהיגה החדשים, מרגישה היום על חשבוני".

"עד לעליון"

"אותה מדינה שממשיכה להאריך לי את רישיון התרופה (בטח כשמצבי הרפואי מידרדר), היא אותה מדינה שפסלה לי היום את היכולת לקחת ולהחזיר את בנותיי. עד לעליון", הוסיף שריג בטוויטר.

הדיון המשפטי בסוגייה היה האם החוק מגדיר היכן מותר לאדם שמשתמש במריחואנה ברישיון והאם הצילומים אכן מפלילים את שריג כנוהג בהשפעת סמים. במשפט הוא ציין כי נהיגה בהשפעת תרופות אחרות מסוכנת הרבה יותר.

עורך דינו של שריג הודיע כי יערער על העונש. שלילת רישיון בת שנתיים היא העונש המינימלי לנהיגה בהשפעת סמים. בינתיים קיבל שריג עיכוב לביצוע העונש בשביל הערעור, לפחות לחודש הקרוב.