אולמרט: "מתנחלים שמכים חיילים - סכנה לדמוקרטיה"

ראש הממשלה לשעבר נאם נאום תקיף כנגד המדיניות הנוכחית של ממשלת ישראל, בכנס השנתי של התאחדות האיכרים ■ קרא לקצץ בתקציב הביטחון: "להחליט על חלוקה אחרת של העוגה"

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, נאם נאום תקיף כנגד המדיניות הנוכחית של ממשלת ישראל: "רוח בלתי נעימה מרחפת על פני הארץ וגורמת לתחושה של מועקה ומצוקה. רוח של חוסר ודאות וחוסר ידיעה לאן פנינו ומה ברצוננו להשיג. לא ברור מה סדר העדיפויות של מדינת ישראל אותן היא מנסה להגשים בפועל, מעבר לסיסמאות".

אולמרט אמר את הדברים בכנס השנתי של התאחדות האיכרים שנערך היום (ה') בכפר המכבייה ברמת גן.

הכנס נערך בהשתתפות ראשי המשק, ראשי ארגונים חקלאיים וכמאתיים חקלאים ואיכרים מכל רחבי הארץ. בכנס נשאו דברים דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, אורית נוקד, שרת החקלאות ופיתוח הכפר ואהוד אולמרט, ראה"מ לשעבר.

"כאשר מתנחלים מכים בחיילי צה"ל וזורקים עליהם לבנים, והם עדיין לא עצורים ומסתובבים חופשי - יש איום על הדמוקרטיה", דברי אולמרט. "הגיע הזמן להפסיק עם הסובלנות הבלתי נגמרת כלפי פורעי חוק אלימים שאינן מקבלים את מרות המדינה והחוק".

אולמרט ביקר את מילות הגנאי שנשמעו מצד גורמים ממשלתיים: "שמענו כמה מילות גינוי מצד גורמים ממשלתיים בכירים ואף הבכירים ביותר, שהיו כדי לצאת ידי חובה. אולם אם את הפעולה עצמה כנגד חיילי צהל היו עושים תושבי השטחים - האם מישהו מהם היה נתון במעצר בית או מסתובב ברחובות? הם היו מושמים מיד במעצר מנהלי למשך חצי שנה ובצדק".

"תג המחיר הוא לא נגד השטחים אלא נגד מהותה ואופיה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית", דברי אולמרט. "אני שואל עצמי האם מדינת ישראל החליטה להכריז מלחמה נגד כל העולם. מדינת ישראל החליטה להניח בצד את כל המדינות החשובות באירופה - אנגליה, צרפת גרמניה. מדוע?".

אולמרט דיבר על הצורך לקצץ את תקציב הביטחון: "אי אפשר יהיה לשנות סדרי עדיפויות במדינת ישראל, אם לא נבצע בפועל את שינוי סדרי העדיפויות. העלאת תקציב הביטחון על חשבון מעונות היום, הוא היפוך סדרי העדיפויות עליו התחייבה הממשלה בחודשים האחרונים".

"צריך להחליט על חלוקה אחרת של העוגה הלאומית שלנו", הוסיף. "הכסף יבוא רק משם ולא מגידול בתקציב. יש ליצור משוואה אחרת, נכונה ואחראית יותר, שיש בה חמלה ומבט צופה עתיד שילדינו ונכדינו יצטרכו לחיות בו".