רביב דרוקר: "אנחנו נמצאים תחת מתקפה נחושה של ראש הממשלה ולשכתו, אבל היא לא תעבוד"

דרוקר בטקס קבלת פרס סוקולוב על תחקיריו: "זה לא סיפור של חילונים ודתיים ולא ימין שמאל, יש לנו דעות אבל בסוף אנחנו הולכים אחרי החומר" ■ קרא "לכל השרים שלוחשים בחדרי חדרים שסגירת הערוץ היא 'מזימה' ו'מעשה נבלה' להפסיק לפחד"

"אנחנו נמצאים תחת מתקפה נחושה של ראש הממשלה ולשכתו. המתקפה הזאת היא לא מוצדקת ולא יעילה שהיא בעיקר לא תעבוד" - כך אמר היום רביב דרוקר בטקס קבלת פרס סוקולוב על תחקיריו בתל אביב. עוד אמר דרוקר שדיבר בשם הזוכים כי תפקידה של התקשורת הוא "לתקוף כל שלטון באשר הוא שלטון".

"מה שנורא ברור לעיתונאים ונורא לא ברור ללשכת ראש הממשלה ולעומד בראשה זה שעיתונאים בסוף הולכים אחרי החומר" אמר דרוקר בנאומו, "זה לא סיפור של חילונים ודתיים ולא ימין שמאל, יש לנו דעות אבל בסוף אנחנו הולכים אחרי החומר".

דרוקר הזכיר לראש הממשלה ולשכתו כי הם "אמורים לזכור היטב שאנחנו העיתונאים שתינו את הדם לאהוד אולמרט כשהיה ראש ממשלה ולאריאל שרון כשהיה ראש הממשלה ולאהוד ברק כשהיה ראש הממשלה. זה לא אישי כנגד העומד בראשות הממשלה, זה מה שהתקשורת צריכה לעשות, לתקוף כל שלטון באשר הוא שלטון".

דרוקר שלח עקיצה לנתניהו ולקשריו עם התקשרות וסיפר כי "לפני שש שנים אולמרט עלה לשידור ברדיו וכינה אותי כתב חצר של נתניהו ואני זוכר באותם ימים לא הייתי כתב חצר של נתניהו אבל נתניהו היה נוהג לשבח אותי על הגינותי ומאוד אהב חלק מתחקיריי. הוא מאוד כעס על האתרוג שעשתה התקשורת הישראלית לשרון. אבל אם הוא צריך לקחת משרון משהו, זה גם הסיפור של איך להתנהג עם תקשורת כי הוא התחיל ביחסים מאוד לא אידאיים ואחרי כמה שנים הגיע ליחסים סבירים תוך כבוד הדדי".

דרוקר סיפר גם על מקרה שקרה לו כשהיה כתב מדיני בגלי צהל לפני 9 שנים. "היה טקס ביום שישי של החלפת סגן רמטכל", סיפר דרוקר, "הרמטכל שאול מופז החליט לפתוח בביקורת על סגן הרמטכ"ל וגם על שר הביטחון וראש הממשלה אהוד ברק. נתן מי שנתן את ההוראה לטשטש מעט את הידיעה, לעמעם אותה".

"אני זוכר את תחושת העלבון המקצועי בזה שרשת ב' משדרים את הידיעה הזו, ובגלי צה"ל היא לא בדיוק מובאת כמו שהיא היתה", סיפר דרוקר. "ביום ראשון, הגיעו הצוות הקבוע לתחנה ואני חושב שהשידורים הכי ביקורתיים שהושמעו על מה שעשה מופז היו דווקא בתחנת הרדיו הצבאית. הסיפור הקטן הזה בא ללמד שדווקא מכיוון שאנחנו לא במשטרים חשוכים ויש חופש ביטוי הצעדים האלה פשוט לא יצליחו ומי שמוביל את המתקפה הזו ימצא את העיתונאים האלה חוזרים והרבה יותר אגרסיבי והרבה יותר חזק בחסות אותה אנרגיה של השתקתה שניסו להשתיק אותם בתקופה קודמת".

"לא יכול להתעלם מהמזימה לסגור את ערוץ 10"

דרוקר סיפר גם על ההחלטה לשדר את תחקיר ביביטורס למרות המצב הביטחוני ששר באותו יום. "אני לא יכול להתעלם מהמזימה לסגור את ערוץ 10 וחברת החדשות שלו מטעמים פוליטיים ולכן אני מספר את הסיפור הבא. שעתיים שלוש לפני ששידרנו את סיפור ביבי טורס היינו בהתלבטות. באותו ערב היתה מתיחות ביטחונית ונפלו טילים ולא היינו בטוחים שזה ערב נכון לשדר תחקיר כזה. הלכתי למנכ"ל ורשבסקי ושאלתי אותו אם לא כדאי לדחות את שידור התחקיר בשבוע. המנכל נתן לי מבט מיוסר של מי שעבר כמה לילות קשים ואמר לי חייבים לשדר היום כי הוא 'לא יכול לעבור עוד שבוע כזה'".

"אני לא יודע מה בדיוק יש בחדשות 10", סיכם דרוקר, "איך זה קרה שלמקום הזה יש די אן איי מיוחד, של חופש ובוז לשיקולים לא ענייניים. זו העובדה, אין כמעט מקומות בתקשורת הישראלית עם הדי אן איי הזה של חדשות 10 ולכן אסור לסגור את המקום הזה ואסור לתת למעשה הנבלה הזה להתרחש".

לבסוף פנה דרוקר לדרג הפוליטי ואמר כי הוא "רוצה להגיד מפה לכל השרים הבכירים שלוחשים בחדרי חדרים על זה שסגירת הערוץ היא 'מזימה' ו'מעשה נבלה' ו'זה בא מלמעלה' - כל האנשים האלה שיודעים ללחוש, הגיע הזמן שתצאו החוצה, שתדברו בקול שתפסיקו לפחד, ושלא יתנו לפשע הזה שמתרחש לנגד עינינו".

עיריית תל אביב ערכה הערב את טקס הענקת פרס סוקולוב לעיתונאים. בתחום התקשורת האלקטרונית החליטו חברי וועדת השופטים - אריה גולן (יו"ר), פרופ' אווה אילוז, פרופ' נאסר באסל, רותי סיני ופרופ' פרנסיס רדאי - להעניק את הפרס לעיתונאי רביב דרוקר ולחיים ריבלין.

את פרס העיתונות הכתובה העניקו חברי ועדת השופטים - נחום ברנע (יו"ר), עו"ד בשאיר פאהום ג'יוסי, ד"ר גבי זהר, אלכס ליבק, ומאיר שניצר, - לעיתונאי יגאל סרנה ולצלמת העיתונות ורדי כהנא. את פרס דוש לקריקטורה לשנת 2011 קיבל למושיק לין.