סוני אריקסון וסבב הנשים - הסוף

חברת הסלולר החליטה שלא לחדש את ההסכם עם ה-WTA שעמד על 88 מיליון ד' לשש שנים; בזכות ההסכם זינקו הפרסים בסבב ל-96 מיליון ד' בשנה

חברת סוני אריקסון הודיעה כי לא תחדש את הסכם החסות שלה עם סבב הנשים המקצועני (WTA). מדובר בחוזה החסות הגבוה אי פעם שנחתם בספורט הנשים - 88 מיליון דולר לשש שנים.

ההסכם עם יצרנית הטלפונים הסלולריים נחתם ב-2005, והיה אחת הסיבות העיקריות להעלאת סכומי הפרסים בסבב הנשי. במסגרת ההסכם אף קיבלה סוני אריקסון את הזכויות השמיות לסבב הנשים, אולם בתחילת 2011, כשהסכימה להאריך את ההסכם לשנתיים נוספות (עד תום 2012), החליטה החברה לוותר על הזכויות השמיות ואף הקטינה את סכום החסות השנתי בעשרות אחוזים.

"2012 תהיה השנה השמינית והאחרונה בשותפות שלנו עם סוני אריקסון. הם היו פרטנרים נפלאים ואנחנו נתגעגע אליהם", נמסר בתגובה הרשמית של ה-WTA.

סכום הפרסים הכספיים שתחלק ה-WTA בשנה הבאה יגיע לשיא כל הזמנים של 96 מיליון דולר, אחרי שב-2005 - השנה בה נכנסה סוני אריקסון להסכם עם ה-WTA - עמד סכום הפרסים על פחות מ-60 מיליון. ב-18 החודשים האחרונים הכניס סבב הנשים 160 מיליון דולר.

בתוך כך, חתמה ה-WTA הסכם ל-4 שנים במסגרתו תשווק עבורה חברת Perform את כל זכויות השידור של הסבב מחוץ לארה"ב. לפי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מדובר על הסכם שיכניס לסבב הנשים כ-10 מיליון דולר - גבוה פי שניים מההסכם הקודם.