מבחן התמיכה עלה ל-1077

אופטימיות רבה עולה מהמסחר בוול סטריט, הממוצע הנע ל-200 יום נחצה כלפי מעלה ומדובר בסימן חיובי

ת"א- 25 נכנס לשבוע המסחר האחרון של השנה כאשר הוא עדיין עמוק מתחת לממוצע הנע ל-200 יום ומתחת לקו מגמה יורד. לטווח הקצר, ניתן לסמן תמיכה ב-1,077 שמחליפה כרגע את 1060. מהלך מתחת ל-1,077 יאחד את המגמה לטווח הקצר עם מגמת הירידה לטווח הארוך. כל עוד מעל 1,077, אפשרי גם ניסיון עליה, כשוול סטריט מחזקת את האפשרות הזו.

רבים שואלים אותי בימים אלו בקשר למניות הבנקים. הסתכלתי על הגרף של לאומי ולא נראית עדיין סיבת רכש. יש התנגדות חזקה למניה, מגמת ירידה על פי ניתוח הגלים וכו'. מהלך מעל 1,200 יחשב סימן חיובי מסוים. מתחת לרמה זו נראה שאין למהר להסתער על המניה. מהלך מתחת ל-1,099 ילמד כי מגמת הירידה נמשכת. המתאם למניות פועלים ומזרחי טפחות גבוה, רק הביטא שונה (תנודתיות). מזרחי טפחות הוא הפחות תנודתי. בכל מקרה, סביר שהמסחר בלאומי ילמד גם על שאר הבנקים.

הראלי צפוי להימשך

אופטימיות רבה עולה מהמסחר בוול סטריט ביום שישי. הממוצע הנע ל-200 יום נחצה כלפי מעלה ומדובר בסימן חיובי. חציה זו תעמוד למבחן ביום שלישי. עוד עליה מהרמה הזו תהיה בעלת משמעות שורית לסיום השנה ול-2012. ניסיון החציה הקודם נכשל אבל להערכתי, הסיכויים עכשיו טובים הרבה יותר. הממוצע יבחן עכשיו כרמת תמיכה, סביב 1,259. התמיכה הקריטית להגנה עולה ל-1,233. אם לא יבוא מישהו לקלקל, נראה שנסיים את השנה בירוק. הדבר ירמוז גם על סיכוי לעליה מעל 1,355 בשנה הבאה.

את העליות האלו אני חושב שצריך לקחת עם מניות ש"נשחטו" ואשר מאחוריהן יש סיפור כלכלי משמעותי ו/או מחיר זול. AA ו-SVU שלאחרונה נכנסו לקניון הן דוגמא לכך. AA שנסחרת במכפיל 9.3, משלמת 1.4% דיבידנד ומזוהה עם הכלכלה העולמית, הפגינה חולשה בחודשים האחרונים מעבר לירידת השוק. אזור ה-8.5 דולר הוא אזור תמיכה ומהלך שלה מעל 9.0 דולר יחשב סימן שורי. יש כאן מניית דאו במחיר זול, שער אופטי נמוך וחברה עם שורשים וזרועות. שווה לנסות לרכב עליה ב-2012. והיא גם AA ...:)

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.