מבקר המדינה החל בביקורת על ה"תספורות" של הטייקונים

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, פתח בביקורת לבדיקת "הסדרי חוב ופיקוח על מתן אשראי לגורמים הממונפים הגדולים במשק" ■ נאספו מסמכים ממשרדי אגף שוק ההון, רשות ני"ע והפיקוח על הבנקים

יותר מדי טייקונים ביקשו "תספורת": מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, פתח בביקורת לבדיקת "הסדרי חוב ופיקוח על מתן אשראי לגורמים הממונפים הגדולים במשק".

במסגרת הביקורת נערכו בסוף השבוע האחרון בדיקות ונאספו מסמכים במשרדי גופי הפיקוח על שוק ההון והבנקאות - באגף שוק ההון באוצר; הרשות לניירות ערך בבנק ישראל והפיקוח על הבנקים.

המבקר הודיע, כי משרדו חוקר את פעילות הפיקוח של הרגולטורים בנוגע לכספים שגייסו חברות מהציבור באמצעות הנפקת אג"ח. בין מבקשי "התספורת" לאחרונה היו יצחק תשובה, אילן בן דב ויוסי מימן.

החקירה החלה בחודש שעבר על רקע התגברות תופעת החברות שנקלעו לקשיים וביקשו להגיע להסדרי חוב עם מחזיקי האג"ח שלהם, בהם גם המשקיעים המוסדיים, במסגרתם יחזירו רק החזר חלקי של חובותיהם לרוכשי האג"ח.

ממשרד המבקר הובהר, כי הבדיקה נועדה לבחון, בין השאר, כיצד התספורות הללו משפיעות ופוגעות בציבור, שכספי הפנסיה שלו מושקעים בחברות הללו באמצעות המוסדיים.

"משרד מבקר המדינה התחיל לבדוק את הנושא, כיוון שמדובר בין השאר בכספי קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות של הציבור", ציינו במשרד מבקר המדינה.