ירושלים: צעיר חרדי קרא לחיילת באוטובוס פרוצה - ונעצר

באוטובוס אגד קו 49 שנסע בשדרות אשכול בירושלים, קרא חרדי לעבר חיילת שנסעה באוטובוס "פרוצה", כיוון שסירבה לשבת בכסאות האחוריים ■ כוח משטרה שהוזעק למקום על ידי פקח "אגד" - עצר אותו לחקירה

צעיר חרדי עלה לאוטובוס אגד בקו 49, משכונת נווה יעקב בירושלים לשכונת רמת אשכול בעיר. כשראה חיילת יושבת בקדמת האוטובוס, ביקש ממנה לעבור אחורה. משסירבה לכך החיילת, קרא הצעיר לעברה "פרוצה".

פקח של חברת "אגד" עיכב אותו והזעיק את המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את הצעיר לחקירה ובהמשך היום יוחלט האם לשחררו או להשאירו במעצר.

שלט בירושלים לנשים: "להימנע ממעבר או שהייה במדרכה זו"

על רקע העצרת שנערכה אמש בעיר בית שמש ועל רקע אירועי האלימות האחרונים והדרת הנשים מן המרחב הציבורי, שוב ניתן לראות שלטים שנויים במחלוקת - והפעם, בשכונת מאה שערים בירושלים.

בשלט חדש שהוצב אתמול בשכונה מתבקשות הנשים: "להימנע ממעבר או שהיה במדרכה זו", וזאת עקב הדרך המובילה לבית הכנסת שאמורה להיות פנויה מנשים. ההסבר במודעה הוא "והיה מחניך קדוש", כלומר לשמור על קדושת המקום.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מתרחשת הדרת נשים בשכונה החרדית בירושלים, במהלך חגיגות שמחת בית השואבה מתקיימת הפרדה בין מדרכות הגברים והנשים. בשנה שעברה הורה בג"ץ על ביטול הנוהג המפלה והשנה הוקצו רחובות שלמים באזור האדוק של מאה שערים לגברים ולנשים בנפרד.

במשטרת ירושלים הבהירו בעבר כי יאכפו את פסיקות בג"ץ בנושא וכי לא יתירו הדרה של נשים או מניעתן מן המרחב הציבורי בצורה שכזו.