רגשות מעורבים בשווקים בעקבות הנפקת האג"ח של איטליה

ממשלת איטליה גייסה 7 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח לטווח ארוך ■ התשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על 6.98% ■ התכנון היה לגייס בין 5 ל-8 מיליארד אירו

ממשלת איטליה הצליחה היום (ה') לגייס 7 מיליארד אירו בהנפקה נוספת של אגרות חוב ממשלתיות, כשהפעם מדובר על אגרות חוב ארוכות טווח, וזאת בהמשך להנפקה המוצלחת של אתמול לאגרות חוב לטווח קצר. בעקבות ההנפקה הנוכחית, התשואות על אגרות החוב של איטליה ירדו למתחת ל-7% ונקבעו על 6.98% לעומת תשואת השיא שנרשמה בנובמבר של 7.56%. השווקים באירופה קיבלו את תוצאות ההנפקה ברגשות מעורבים, והמסחר העצבני בבורסות נמשך.

ההנפקה של היום המשיכה את מגמת הירידה בתשואות על אגרות החוב של איטליה שהתחילה עם ההנפקה של אתמול. התשואות על אגרות החוב ל-3 שנים ירדו לרמה של 5.62%, מדובר בירידה חדה לעומת השיא שנרשם בחודש נובמבר שאז התשואה עמדה על 7.89%.

הממשלה גייסה 2.5 מיליארד אירו מהנפקת אג"ח ל-3 שנים, פחות מהסכום המקסימלי המותר להנפקה הזאת שעמד על 3 מיליארד אירו. 2.5 מיליארד אירו גויסו מהנפקת אג"ח ל-10 שנים, ושאר הסכום גויס בעזרת הנפקות אג"ח לטווחי זמן שונים.

הצלחת ההנפקה של אתמול חתכה את התשואות על אגרות החוב החוב לטווח קצר בחצי, כשהתשואה על אגרות החוב ל-6 חודשים ירדה בעקבות ההנפקה ל-3.25% לעומת רמת השיא של 6.5% שנרשמה לפני כחודש בהנפקה דומה. "איטליה רשמה תואצות נאות בהנפקה של אתמול", אמר מייק מגירבי, נשיא חברת McGervey Wealth Management. "אבל מה שמדאיג את המשקיעים הוא ההנפקה של היום, הנחשבת ליותר חשובה עבור איטליה ועבור השווקים".

"המכירה של היום תציג לנו תמונה ברורה יותר על מידת אמון המשקיעים בכלכלה האיטלקית", אומרת מארי ניקולא, אסטרטגית מטבע בבנק BNP Paribas.

בחברת ההשקעות Brown Brothers Harriman טוענים שהסיבה להצלחה ההנפקה של אתמול נעוצה בתוכניות הצנע שממשלת איטליה מקדמת ותוכנית ההלוואות שאושרה לפני כשבוע על ידי הבנק המרכזי האירופי. "הירידה בתשואות על האג"ח מצביעה על כך שתוכניות הצנע שאושרו באיטליה, יחד עם המהלך של הבנק המרכזי האירופי בשבוע שעבר, סייעו בהקלת העומס על השווקים", נכתב בהודעה של החברה למשקיעים שלהם.

למרות ההצלחה של ההנפקה אתמול, והעליות שנרשמו עם פרסום תוצאותיה, הבורסות באירופה ננעלו בטריטוריה אדומה. גם וול סטריט ננעלה בירידות למרות שהחוזים העתידיים הצביעו על פתיחה ירוקה בעקבות ההנפקה, דבר שבסופו של דבר לא קרה.