2012 שנת השור?

בארה"ב מחכים ליום שלישי ובת"א תקיימים סיכויים משמעותיים לכך שמגמת הירידה תימשך

ביום ראשון שעבר עדכנתי את רמת התמיכה לת"א- 25 ל-1,077. התמיכה עבדה אבל כפי שזה נראה, תל אביב 25 פותח את השנה עם סיכויים משמעותיים לכך שמגמת הירידה תימשך. מעידים על כך גם הממוצעים הנעים המשמעותיים שנמצאים על המדד וגם ניתוח המדד סביב פערי המחיר שנראים על הגרף.

ירידה של תל אביב 25 מרמת הסגירה של יום חמישי (אירוע מלנכולי משהו לתחילת ינואר) תגדיל במידה רבה את הסיכון לירידה בהמשך. מהלך מתחת ל-1,060 יחשב סימן דובי משמעותי. ירידה כזו יכולה להימשך גם עד אזור ה-900.

ואיזה אירוע טכני יביא בשורה למשקיעי תל אביב? נתחיל במהלך מעל 1,120. מהלך כזה יאפשר לראות גם תמונה שורית בהתהוותה אשר קווים להמשך המעקב אחריה נציין כאן ביום חמישי אם תהיה רלבנטית.

ספתח בשלישי?

טוב, נפטרנו משנת 2011 שבכל הקשור ליכולת שלנו לקרוא את הבורסה, לא הייתה מדהימה. אני מקפיד לאמור שהיכולת שלנו לא הייתה מדהימה שכן הבורסה היא משהו וירטואלי. היא לא טובה ולא רעה, לא קלה ולא קשה. יש כאלו שגם בורסה עולה היא הפסד גדול עבורם (שכן הם הימרו על ירידה) ויש שבורסה יורדת היא מפעל הפיס עבורם (שכן הם פתחו פוזיציות שורט עליהן תוגמלו מהר).

אם נקל על עצמנו, זו הייתה שנה בה רמת התנודתיות הייתה גבוהה במיוחד, שנת תעתועים וזיגזג. אפילו שבוע המסחר האחרון וכך גם יום המסחר האחרון לא חרגו ממאפייני 2011. ה-S&P 500 סגר בין הממוצע הנע ל-50 יום לממוצע ל-200 יום, בתוך אזור שהולך ומתכווץ ומצביע על סיכוי ל-2012 "כיוונית".

אני מעריך שהכיוון יהיה למעלה. בשביל זה על ה-S&P500 להתמקם מעל הממוצע ל-200 יום, מהלך שהקונים לא יכלו לבצע בשבוע שחלף. בואו נאמר שאם ביום שלישי נראה את ה-S&P500 סוגר מעל 1,270, זה יהיה ספתח טוב לתחילת השנה. מהלך מתחת ל-1,237 ייתן קריאת כיוון דובית לפחות למערכה הראשונה של 2012. אני פותח את השנה בציפייה טכנית להכרעה שורית ותיק הקניון נשאר לא מוגן. מקווה לנצח משריקת הפתיחה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.