עוזי לנדאו: מי שימנע כניסת גז בצפון פוגע בביטחון ישראל

שר האנרגיה והמים בראיון ל"מעריב": הציבור משלם מחיר כבד על החלטות שגויות שהתקבלו - אבל גם על מאבקים סביבתיים שהתנהלו בשנים האחרונות

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, אומר הבוקר בראיון ל"מעריב" כי "הציבור משלם מחיר כבד על החלטות שגויות שהתקבלו, כמו ההסתמכות על גז ממצרים, אבל גם על מאבקים סביבתיים שהתנהלו בשנים האחרונות".

"לצערי", אומר לנדאו, "אלמלא עצרו אנשי איכות הסביבה, ואני מגדיר את עצמי איש איכות סביבה, את תחנת הכוח החדשה באשקלון ואת מתקן קליטת הגז - היינו נושמים היום אוויר נקי יותר ומשלמים מחיר זול יותר על החשמל".

- עד כמה אתה מוטרד באופן אישי מהמאבקים הנוכחיים?

"מוטרד מאוד. מי שאומר שהוא רוצה גז טבעי ובאותה נשימה אומר לא אצלי בחצר, אומר דבר והיפוכו. מי שימנע כניסת גז באזור הצפון פוגע בבטחון האסטרטגי של ישראל וזהו מעשה חסר אחריות. לצערי הרב, יש תחושה שיש מפגינים ויש חשק להפגין, ועכשיו רק צריך למצוא את ההפגנה ולצאת אליה".

"אלה שנאבקו בזמנו בחוף הכרמל והכשילו את הקמת המתקן צריכים לדעת שהם נושאים בחלק מהאחריות לעלייה במחירי החשמל".

- הצהרת שברצונך לקדם תעריפי חשמל מדורגים, על מה מדובר?

"המודל שאני רוצה לקדם הוא של 3 תעריפים ב-3 מדרגות. מדרגה חברתית, שתהיה הנמוכה ביותר וצריכה לתת את הנדרש לשכבות החלשות במחיר מסובסד שיהיה הזול ביותר; המדרגה השנייה היא מדרגה הביניים; והמדרגה העיקרית, 'החינוכית', תהיה המדרגה היקרה יותר. הייתי רוצה לפתח באנשים את הרגישות ולהטמיע בהם תרבות של חסכנות. שיצרכו כמה שצריך - אבל שלא יבזבזו".