משרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן צירף 13 שותפים חדשים

בין השותפים - עו"ד בועז גולן, לשעבר יועמ"ש רשות ההגבלים ■ השותף-המנהל, עו"ד מאיר לינזן: "רוב השותפים החדשים צמחו במשרד, וזו מגמה שתימשך בעתיד"

שנת 2011 הייתה אחת בשנים הסוערות מבחינה חברתית-כלכלית שידעה מדינת ישראל, שנת המחאה החברתית. מאות אלפי אזרחים יצאו אל הרחובות בדרישה לצדק חברתי; הממשלה הקימה את ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי, שחלק מהמלצותיה כבר הופעלו; וועדת הריכוזיות להגברת התחרותיות במשק פרסמה את מסקנות-הביניים שלה. עם זאת, המשק נכנס במהלך השנה להאטה בפעילות הכלכלית, כשברקע מאיימים המשברים הכלכליים באירופה ובארה"ב.

לעומת הטלטלות שעברו על הציבור הישראלי, נראה כי ברוב משרדי עורכי הדין הגדולים "אין חדש תחת השמש". בדומה לשנים עברו, גם בשנה החולפת ולקראת השנה החדשה ממשיכים המשרדים לגדול ולהתרחב בקצב מואץ. משרד הרצוג, פוקס, נאמן, למשל, הממוקם במקום השני בגודלו מבחינת מספר עורכי דין, צירף לשורותיו, עם תחילת 2012, 13 שותפים חדשים.

לדברי השותף-המנהל בפירמה, עו"ד מאיר לינזן, שנת 2011, בדומה לשנים האחרונות, הייתה שנת צמיחה במשרד, הן מבחינת היקף הפעילות של הלקוחות הקיימים והן מהצטרפות לקוחות חדשים.

לינזן ציין כי הצמיחה של הפירמה היא רוחבית, וכי היא אינה בולטת בתחום ספציפי כלשהו, וכי רוב השותפים החדשים צמחו במשרד, "ומדובר במגמה שתימשך גם בעתיד".

רכש חדש מרשות ההגבלים

אחד השותפים החדשים הבולטים, שהגיעו מבחוץ, הוא עו"ד בועז גולן (40), שמצטרף למשרד כראש מחלקת ההגבלים העסקיים, לאחר שסיים את תפקידו כיועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים.

עו"ד גולן הוא בעל ניסיון עשיר בתחום ההגבלים העסקיים, לרבות ליטיגציה אזרחית ופלילית בתחום; גולן לקח חלק בעבודת הממשלה במגוון נושאים הנוגעים לריכוזיות ולתחרותיות, והוא רכש מומחיות מעשית ברגולציה הנוגעת להיבטים אלה.

כשותפה למחלקת המימון והבנקאות מצטרפת עו"ד עירית רוט (42), שכיהנה קודם לכן כיועצת המשפטית של סיטיגרופ בישראל והייתה שותפה להקמת סניף סיטיבנק בישראל.

עו"ד גילעד מאירוביץ (40) הצטרף כשותף במחלקת הקניין הרוחני. לפני כן הוא עבד שנים מספר בניו-יורק במחלקת עסקאות טכנולוגיה וקניין רוחני של פירמת עורכי הדין הבינלאומיתKirkland & Ellis , שם ייצג תאגידי ענק בינלאומיים.

כשותף למחלקת הרגולציה מצטרף עו"ד יהושע גורטלר (31). במסגרת עבודתו במשרד מוביל גורטלר את צוות הרגולציה והרישוי המייעץ ללקוחות מתחום המסחר האלקטרוני, בראש ובראשונה לחברות המובילות בתעשיית המשחקים באינטרנט.

עו"ד יובל נבות (36) מצטרף כשותף למחלקת המסים. לאחרונה הוא עסק בייעוץ מס למספר גופים זרים בעסקאות רכישה והשקעה בחברות ישראלית דוגמת MediaMind ו-Fundtech.

עו"ד יאיר גבע (36), המתמחה בדיני חברות בדגש על מיזוגים, רכישות והשקעות בחברות היי-טק, הצטרף למשרד לאחר תקופת עבודה ארוכה בניו-יורק, בחברות -Gibson Dunn ו-Davis Polk, שבהן ייצג חברות הנמנות עם S&P 500, בנקים להשקעות (Goldman Sachs ו- Morgan Stanley), קרנות פרייבט-אקוויטי מובילות (Green Hill), קרנות הון סיכון וגידור בעסקאות אסטרטגיות ועוד.

עורך דין נוסף מהמשרד ש"עולה לדרגת שותף" הוא עו"ד ניר דאש (33), שהחל את דרכו במשרד כמתמחה, ובשנים האחרונות יעץ בחלק מעסקאות המיזוגים והרכישות הבולטות בישראל. בין היתר היה דאש מעורב וייצג את מכתשים אגן בעסקת רכישת השליטה בה על-ידי תאגיד מקבוצת גמצ'יינה.

עו"ד שירה מרגלית-אלבז (37) מצטרפת כשותפה למחלקת הלקוחות המסחריים, לאחר 6 שנות עבודה בפירמה. עו"ד אפרי ברקוביץ (34), שהחל אף הוא את דרכו במשרד כמתמחה, מצטרף למחלקת הליטיגציה האזרחית-מסחרית.

עוד עורכי דין שהתמחו במשרד, עבדו שנים כשכירים וכעת הופכים לשותפים הם: עו"ד אמיר פרס (35), שמצטרף כשותף למחלקת הנדל"ן והתשתיות; עו"ד יצחק (צחי) שרגאי (34), שמצטרף כשותף למחלקת האינטרנט; ועו"ד שחר פורת (34), שתהיה שותפה במחלקת המסים. עורכת דין נוספת שמצטרפת כשותפה היא מיכל כספי, שהגיעה ממשרד בר-נתן שוכטוביץ.

- עד כמה רוצה הפירמה לגדול? האם קיימת תוכנית לגדול עוד יותר בשנים הקרובות?

לינזן: "הגידול במספר עורכי הדין בשנה האחרונה, בדומה לשנים קודמות, עלה על 10%, ולשמחתי העלייה בהיקף פעילות המשרד הייתה אף גבוהה יותר. היעד שלנו הוא להמשיך ולהיות המשרד המוביל בישראל בתחומים מסחריים מורכבים, ושהוא יהווה מקום משיכה למשפטנים מצטיינים, שיספקו את השירות הטוב ביותר ללקוחות בינלאומיים ומקומיים כאחד".

- כיצד מתייחסת הפירמה לכך שהיא ירדה להיות מספר 2 בגודלה, לאחר המיזוג של משרדי גולפרב-זליגמן?

"השאיפה שלנו כפירמה לא הייתה מעולם להיות המשרד הגדול בישראל מההיבט של מספר עורכי הדין, אלא להיות המקצועיים ביותר ונמשיך לחתור למימוש המטרה. תמיד האמנו בגידול טבעי מתוך שורות המשרד. מיזוג אפשרי עם משרד גדול אחר לא עמד על הפרק".

- כמה שותפים עזבו את הפירמה בשנה האחרונה, ואיך אתם ממלאים את החלל שהם הותירו?

"בשנת 2011 עזבו את המשרד 6 שותפים, בשעה שהצטרפו אליו 18 שותפים חדשים. אנו מאמינים שהשלם, כלומר הפירמה, עולה על סך חלקיו. במהלך הפעילות הטבעית של פירמות עורכי דין מובילות בעולם ישנן עזיבות של שותפים והצטרפות של אחרים. כך גם קורים הדברים בהרצוג, פוקס, נאמן".