מריוס נכט וענת אגמון מציגים - גירושים של 2.5 מיליארד ש': הילדים נשארים בבית, ההורים מתחלפים

אגמון ונכט, ממייסדי צ'ק פוינט, מפרקים את הזוגיות ■ "ראית פעם מלחמות גירושים עקובות מדם במשפחה חסרת כל? לא נראה לי" ■ נכט: "כסף לא משיג אהבה ולא מגדל ילדים יותר בריאים בנפשם; לא מעניין אותי לעשות עוד כסף" ■ ראיון נדיר

■ ניתן לרכוש את הגיליון החדש של "ליידי גלובס" ברשת חנות הספרים סטימצקי

ענת אגמון, 45, ומריוס נכט, 49, נפרדו לאחרונה לאחר 15 שנות זוגיות ו-4 ילדים. נכט, שייסד יחד עם גיל שוויד ושלמה קרמר את צ'ק פוינט, חולל פריצת דרך בינלאומית. תוכנת ההגנה חומת האש, שפיתח יחד עם שותפיו, הפכה לפלדלת של כל מחשב ביתי ועסקי ברחבי העולם. אגמון, עורכת דין וכלכלנית בהשכלתה, היא המייסדת של רשת דיאדה מרכזי הורות.

הונם של אגמון ונכט נאמד, על-פי פרסומים שונים שלא אושרו, ב-2.5 מיליארד שקל. לאחרונה פורסם כי אגמון מנהלת זוגיות עם איש העסקים עמית רונאל, ואילו נכט במערכת יחסים עם נילי אגסי, גרושתו של שי אגסי.

שלב חדש בחיים

- את מדברת על מודל פרידה ייחודי, שלם שמורכב מהרבה חלקים.

"אני לא מסכימה לוותר, ומריוס לא מסכים לוותר, וכשלא מוותרים על הזכות להרגיש, מחליטים מתוך אהבה גדולה להמשיך להילחם על להרגיש, גם אם המחיר של זה הוא להמשיך הלאה, כי בלהישאר המחיר כואב יותר".

- איך עובדים בזה?

"כשמריוס ואני החלטנו להיפרד היה ברור לנו שהילדים וטובתם קודמים לכל. כשיוצאים מנקודת המבט הזו כל מלחמה בין בני זוג לשעבר היא בלתי אפשרית. בפרידה כזו המשפחה נשארת כגרעין. בעיניי יש עיוות בכך שזוג מהדק קשר, מחליט על הפיכה למשפחה ומבצע את זה על פני שנים, אבל פרידה נעשית באבחת חרב. אחרי הגיליוטינה כולם - בעיקר הילדים - נשארים ללקק את פצעי הכריתה, להתמודד עם שברון הלב ולחיות עם כאבי הפנטום. אצלנו זה לא ככה. גם הפרידה היא תהליכית. מרגע שהחלטנו שאנחנו לא זוג ופנינו לדרכינו העצמאיות, אנחנו בונים את חיינו מחדש. לאט. הכול בהידברות. הקצב נקבע על-ידי מי שבאותו הרגע הוא הכי איטי. לפעמים זה אני ולפעמים זה הוא.

"אז יש לנו ארוחות משפחתיות ויש לנו חופשות משפחתיות ויש חגים משפחתיים, והילדים נשארו בבית שלהם ומריוס ואני נמצאים איתם שם, לפעמים יחד ולפעמים לחוד, ויוצאים ובאים ממנו. ככה החלטנו שהכי נכון לנו. זה באמת לא תמיד קל ופשוט, אבל מלחמת גירושים נשמעת לי יותר קשה. אני מאוד אוהבת את מריוס על מה שהוא, ולומדת ממנו איך לשאוב מהאהבה הזו כוח כדי לאפשר לו לפרוח ולהיות מאושר במקומו הוא.

"אני מדברת עם הרבה אנשים על נושא פרידה וגירושים, ומוצאת שהמודל הזה הופך להיות יותר ויותר שכיח. פרידה מתוך מודעות, פרידה מדויקת".

- וזה שיש כסף בטח עוזר.

"או שלא. ראית פעם מלחמות גירושים עקובות מדם במשפחה חסרת כל? לא נראה לי. כסף הוא צורת אנרגיה. לא פחות ולא יותר. אפשר לבנות איתו ואפשר להרוס איתו. כשאתה חי איתו חשוב במיוחד להיות מודע לכוח שלו ולמגבלות שלו. זה אולי קלישאתי, אבל כסף בסך הכול קונה נוחות, ונוחות זה נורא נוח. זה הכול. כסף לא קונה משמעות ולא סיפוק ולא אהבה ולא מיצוי ולא שמחה, ואפילו לא חברים. אפילו לא ממש עוזר להשיג את האושר. אולי הוא אפילו מפריע מאוד. מבלבל מאוד. הוא יכול למשוך אנשים שעשויים לסמן דרכים מוטעות, להשכיח ממך את המטרה.

"שנינו לא גדלנו עם כסף, החברים שלנו נשארו פחות או יותר אותם אנשים, ושנינו שותפים לתחושה שהכסף מחייב אותנו להחזיר אותו לחברה, כל אחד משנינו בדרכיו. אסור לתת לכסף לבלבל אותך, להרוס אותך. היום אני הרבה יותר מודעת".

- ולכן מצאת את עצמך, עם מריוס ועם הילדים, נוטעים אוהל בשדרות נורדאו ביולי?

"יותר משהמהפכה בקיץ ריגשה אותי, במובן מסוים היא העירה גם אותי. להבין שכל מי שחושב שהוא לבד, שיציץ ימינה ושמאלה, קדימה ואחורה, ויראה שכולם כמוהו. שהבעיה שלך, שאתה כל כך מתבייש בה וכל כך שומר אותה בסוד לעצמך, היא בעצם הבעיה של כולם. זה אושר גדול לגלות שאנחנו לא מוכנים יותר להיות גלגלי שיניים שנשחקים. כי זה כואב וזה ללא תכלית. גם אני הרגשתי כך. לקחתי אוהל וסנדוויצ'ים ועברנו לגור ברחוב לכמה ימים.

"בעיניי, מי שחושב שמהפכת הקיץ נגמרה, או שהיא כבתה, או שהצליחו לנצח אותה, מספר לעצמו אגדה. זה יתפרץ מחדש, חזק יותר, ממוקד יותר ופוליטי יותר. מי שמודע לא יחזור להיות תלוש. ככל שאנשים יהיו יותר מודעים לעצמם, גם המנהיגים, ישראל תיראה אחרת לגמרי".

חזרנו להרגיש

מריוס נכט, מבעלי צ'ק פוינט, מדבר לראשונה בראיון בלעדי ל"ליידי גלובס" ומציג מודל חדש של גירושים שבו הילדים נשארים בבית וההורים מתחלפים.

- רוב האנשים שסובבים אותך מתפעלים מההשלמה שלך עם המהפכה שענת חוללה בחייך האישיים, ושואלים אם זה אמיתי.

"כשהתאהבתי בענת היא הייתה שונה מאוד מאחרות וסוערת. היה לה כזה פרצוף מתריס. זה מה שהרגשתי ממנה אז - שוני ושינוי, זה מה שאני מרגיש ממנה היום. אהבתי את זה מאוד, בנוסף להרבה דברים אחרים. אני כל כך אוהב אותה גם היום, ולכן אני יודע שהיא נמצאת במקום שהוא מדויק עבורה. אולם העניין שלה במקום אחר, גם שלי, ולכן הזוגיות שלנו נפרמה.

"המשפחה שלנו זה משהו אחר. אני תמיד אהיה האבא, והיא תמיד תהיה האימא. ובמובן הכי אמיתי שיש, אני מרגיש שהמשפחה שלנו הרבה יותר שלמה ומלאה ממה שהייתה קודם, כי בחודשים האחרונים גם אני מצאתי שלווה וגם ענת. חזרנו להרגיש.

"ענת הייתה הברומטר של שנינו, ואני תמיד אהיה לה אסיר תודה על כך שהיא קלטה את עצמה וגם אותי. המהלך הזה החזיר את השמחה לחיינו. היא נשארה החברה הכי טובה שלי, ואני משוכנע שגם אני שלה. אני בטוח שהילדים היום מרגישים שכששנינו נמצאים במקום יותר טוב, אנחנו גם יותר טובים כהורים להם. המשפחה שלנו הרבה יותר הרמונית, יש הרבה הרבה פחות ויכוחים וחיכוכים".

- אתה משווק את זה כמו סטארט-אפ חדש.

"חברים שלי תמהים כשאני מספר שמשפחה בפנים וזוגיות בחוץ זה מתכון למשפחה הרמונית. כן, משהו שונה. אין יותר מתחים והעמדות פנים. רואים שהעולם השתנה, החיים הרבה יותר ארוכים, אנחנו מתבגרים בבריאות טובה, ובשונה מדורות אחרים, אנחנו לא מוותרים על המהות - לחיות באהבה. לכן המודל החדש, שלדעתי נראה ממנו יותר בשנים הבאות, יהיה של משפחות בהרכבים שונים, עם זוגיות בתוך המשפחה וגם מחוץ למשפחה. ברור שעושים ככל האפשר לשמר את האושר בנישואים, אבל לפעמים עדיף להכיר במצב ולהשלים.

"מי שאחר כך יבחר במלחמה, יקבל פצועים בכל הכיוונים. בשביל מה לפרנס עורכי דין? מה זה משיג? מי מרוויח מזה? ואיך אפשר לריב ולשנוא את מי שכל כך הרבה שנים אהבת, את מי שהבאת איתה ילדים לעולם? עדיף להכיר במודל נוסף של התא המשפחתי".

- אולי זה בגלל שיש לכם כסף, וכסף פותר מלחמות?

"חצי חיים לא היה לי הרבה כסף, ואני יודע איך זה עם ובלי. בעיני ענת ובעיניי, כסף תמיד היה דבר שנחמד שיש, אבל הוא גם יאמלל את חיי האנשים שנלחמים עליו. כסף לא פותר לנו את הבעיות האמיתיות בחיים, כסף לא משיג אהבה אמיתית, כסף לא מגדל ילדים יותר בריאים בנפשם וכסף לא מייצר משפחות הרמוניות. כסף עושה שיהיה נוח, אבל אפשר גם אחרת. בלי מלחמות על כל דבר שהוא, כסף ילדים וכו'. התא המשפחתי השונה הזה יביא המון שלווה לכולם".

- אתה תומך בצעד של ענת למכור את דיאדה? הרי אין בזה שכל עסקי.

"את ענת לא מעניין לעשות עוד כסף, וגם אותי לא. אני מאוד מפרגן לענת על הצעד שהיא עשתה בהקמת דיאדה, בזיהוי המצוקה, במענה המקורי, ובאיכות הגלומה בדיאדה. גם עכשיו, זה צעד אמיץ ובוגר של מי שחוללה מהפכה גדולה ורוצה להעביר את הלפיד לדור חדש של הנהגה, שידע לעשות עם דיאדה דברים מרתקים עוד יותר, שענת לא יודעת או לא מעוניינת לעשות. אני מקווה שמי שיקנה את דיאדה ידע למנף גם את המותג החזק".

- ועכשיו תתחיל במהפכה הבאה?

"אני כבר תרמתי את חלקי למהפכה בחיים האלה. חוללנו מהפכה גדולה, אבל לא עשיתי אותה לבד. כמו ברוב המקרים, אני שחקן קבוצתי. יחד עם גיל שוויד ובהובלה שלו, צ'ק פוינט הפכה לחברה שמוכרת כל שנה ברווח של יותר ממיליארד שקל. לא חלמנו אפילו מה שיצא מהחברה של גיל, של שלמה קרמר ושלי. אפילו לא דמיינו דמיונות כאלה כשהיינו לבד עם עצמנו.

"אחרי המהפכה הזו, והשינויים במשפחתי, אני מאוד מוקיר שקט, אושר ובריאות. שלא יכירו אותי. שלא ישמעו עליי. כורסה ומקטרת שלום".

*** הכתבה המלאה - במהדורה המודפסת של מגזין "ליידי"