גיל שויד: "האינטרנט מקום בטוח; אפשר לשמור על המידע"

מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט בריאיון לחדשות ערוץ 2: "ההאקרים הצליחו להכניס את הישראלים ללחץ" ■ "אנחנו מסתובבים ברחוב ויש סכנה שישדדו אותנו - ובכל זאת לא מפסיקים לצאת מהבית"

"ההאקרים הצליחו להכניס את הישראלים ללחץ", אמר הערב (ג') גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט בריאיון לחדשות ערוץ 2. "האם יש דרך לשמור על המידע? יש דרכים, אך הן עולות יותר כסף, ואנחנו נמצאים תחת עשרות ניסיונות התקפה בכל יום".

"בשנים האחרונות עלו הניסיונות הללו מדרגה משום שמדינות וארגונים גדולים החלו להשתמש בהתקפות סייבר ופריצות למחשבים של מדינות וארגונים אחרים", הסביר שויד, אולם מיהר להרגיע את הציבור.

"אנחנו כל יום מסתובבים ברחוב ותמיד קיימת סכנה שישדדו לנו את הארנק או את המכשירים הסלולרי, ועם זאת אנחנו לא מפסיקים לצאת מהבית - כך שלא צריך להיבהל ולהפסיק לגלוש או לערוך קניות באינטרנט", אמר שויד.

"בסך הכל האינטרנט הוא די בטוח ומרבית האתרים מאובטחים במידה מספקת", גילה שויד. "הבעיה העיקרית היא שההאקרים מחקים את האתר המקורי שאליו הם מעוניינים לפרוץ בצורה טובה וכך הם מצליחים לגנוב מידע מאנשים"

וההמלצה של שוויד: לגלוש באתרים מוכרים וגדולים יותר, "שכן אלו נחשבים למאובטחים מאוד. בזמן האחרון רוב הגניבות הם ממחשבים אישיים, ולא מהשרתים של האתרים הגדולים".