סיבוב על מיקרוסופט

לאחרונה פרצה כלפי מעלה תבנית ענק של משולש והיא יכולה להניב מהלך עליה של 8 דולר

יום אחד, באוקטובר 2011, ה-S&P 500 עלה מעל הממוצע הנע ל-200 יום ונתן קריאת כיוון שורית. יום אחרי זה היה שיווי משקל ואחריו התחיל גל ירידות שערים של יותר מ-100 נקודות.

ביום שלישי ה-S&P500 עלה שוב מעל הממוצע הנע ל-200 יום. ביום רביעי שוב היה יום של שיווי משקל. האם היום, חמישי, נראה עליות שערים, בשונה מהפריצה הקודמת?

ההערכה הטכנית שלי היא שכן. תקופת התנודתיות שייסרה אותנו מאז אוקטובר, למעשה ובדיעבד, טענה את ה-S&P500 לפריצה שחווינו ביום שלישי ויש סיכוי שנראה אותה מתפתחת לגל עולה משמעותי.

ומה יקרה אם לא? תודעתיים לסוגיהם אומרים לי את המקובל לאמר והוא שלא צריך לחשוב על התרחיש הגרוע. בהשקעות אין ברירה. עין הרע וכו' אבל אין מה לעשות. מהלך מתחת ל-1,239 יחשב סימן דובי. מדובר יהיה בחצייה כלפי מטה של האזור בין הממוצע ל-50 יום לממוצע ל-200 יום וחציה כזו סביר שתשבור הרבה שחקנים בשוק. ננסה לתפוס טוב הגנה על תיק הקניון במקרה כזה.

כאמור, הערכת המוצא היא המשך מגמת העליה. כאשר תתבסס מחר ומחרתיים, ניתן יהיה לחשוב על אזור ה-1420 כיעד סביר לגל העולה הזה.

סולידית עם פוטנציאל

שוק המניות האמריקני מספק הרבה הזדמנויות השקעה המשלבות בין סולידיות לדמיון טכני וכשאלו מתרחשות אז ראוי לנסות למצות אותם. מיקרוסופט היא דוגמא לכך. מדובר במניה שבמשך שנים ארוכות נתנה דשדוש למשקיעים עם קצת דיבידנד. אבל, לאחרונה היא פרצה כלפי מעלה תבנית ענק של משולש שנבנתה מאפריל 2010. פריצה כזו יכולה להניב מהלך עליה בגובה המשולש שזה אומר משהו כמו 8 דולר, מ-26 דולר ל-34 דולר. זה אומר סיכוי טוב להגעה לשיא ההיסטורי ורווח נאה ממניה סולידית.

גם לסיסקו סיפור טכני טוב. היא מתחזקת בהשוואה ל-S&P500, היא פרצה קו מגמה יורד ארוך טווח היא דשדשה חודשיים ויכולה עכשיו לעלות ל-21 דולר בתור התחלה וליותר מזה להמשך. אמשיך להציג הזדמנויות מסוג אלו בשבוע הבא.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.