בעלי אג"ח דלק נדל"ן למוסדיים: המנעו מאג"ח דלק

מבקשים לנהוג בתשובה כפי שהבנקים נוהגים במי שלא עומד בהתחייבויות ■ מנורה-מבטחים התחייבה לא להשתתף יותר מהנפקות של חברות שבשליטת יצחק תשובה

האם שתיקת המוסדיים הגיעה אל קיצה? לאחר שמנורה-מבטחים התחייבה לא להשתתף יותר בהנפקות של חברות שבשליטת יצחק תשובה, עד שיושג הסדר חוב בדלק נדל"ן , פונים היום מחזיקי האג"ח של החברה גם ליתר המוסדיים בדרישה להתחייבות דומה. עו"ד גיא גיסין, המייצג את אג"ח סדרה כ"ה, שלח היום מכתב למוסדיים, ובו פנייה לנהוג כלפי תשובה בדיוק כפי שהבנקים נוהגים בנושה שאינו עומד בהתחייבויותיו.

בתחילת השבוע, במסגרת כתבה בתוכנית "המקור" של ערוץ 10, אמר מנחם גורביץ', יו"ר ומבעלי השליטה במנורה מבטחים, כי אין קשר בין השתתפות בהנפקת אג"ח של דלק נדל"ן לבין השתתפות בהנפקות של חברות שבשליטת תשובה, וזאת בסתירה לתגובה הרשמית של מנורה מבטחים. המטרה היא להפעיל לחץ על בעל השליטה, כאשר בעוד דלק נדל"ן שבשליטתו לא עומדת בתשלומים למחזיקי האג"ח, קבוצת דלק, הנמצאת גם היא בשליטתו, ממשיכה לגייס מהמוסדיים מאות מיליוני שקלים.

עו"ד גיסין מסביר שכל עוד חברות אחרות הנמצאות בשליטת יצחק תשובה, ממשיכות לגייס כספים מהציבור, קיים קושי להפעיל לחץ עליו לקבלת "תמיכה ראויה" בהסדר החוב של דלק נדל"ן.

מחזיקי האג"ח, שלהם חייבת דלק נדל"ן 2.1 מיליארד שקל, הסכימו אשתקד לדחות תשלומים בגובה של כ-300 מיליון שקל, מחודש ספטמבר ועד סוף החודש הנוכחי. בינתיים מנהלים הצדדים מו"מ להסדר, ללא הצלחה. מרבית מחזיקי האג"ח הם משקיעים פרטיים, המנסים להוביל קן לוחמני.