ביקורת על עיני לגבי עובדי הקבלן: "המו"מ ארוך - ולא נסגר"

בית הדין הארצי לעבודה ידון בשבוע הבא בבקשה להשבית את המשק למען קליטת עובדי הקבלן

"מעולם לא ניהלנו עם עופר עיני מו"מ כה ארוך בלי לסגור דבר", כך הטיח בשיחה עם "גלובס" גורם מטעם המדינה והמעסיקים, על רקע המבוי הסתום במו"מ הנוגע לעובדי הקבלן. בשבוע הבא ידון ביה"ד הארצי לעבודה בדרישת ההסתדרות להשבית את המשק, ולפי הערכות יתקשה למנוע אותה, לאור הימשכות השיחות.

לדברי הגורם, בחלק מהנושאים ניתן להגיע להסכמות בתוך שעות ספורות, אולם בהסתדרות העדיפו "לנתק מגע". הוא רומז בעיקר להגברת האכיפה נגד קבלני שירותים וכוח אדם ולהסכמים קיבוציים, שייחתמו לראשונה בתאגידי הבריאות השייכים לבתי החולים הממשלתיים.

לא מכחישים

בהסתדרות לא מכחישים שהושגה פריצת דרך לגבי תחום האכיפה ולגבי תוספת של פקחי עבודה, אך מבהירים כי אין כוונה "לסגור" נושאים נקודתיים לפני שמגבשים פתרון, ובראשו העיקרון המהותי ביותר - קליטת עובדי קבלן כעובדים מן המניין.

במשרד האוצר מדגישים כי הם נכונים לשפר את תנאי ההעסקה של עובדי הקבלן, במסגרת הסכמים קיבוציים חדשים שייחתמו מול ההסתדרות, וטוענים כי שיפור התנאים זו המטרה הראויה ולא ההתעקשות לקלוט את העובדים - ולפגוע בכך בחופש הניהולי של בעלי העסקים. "אנחנו לא רוצים שמעסיקים יעסיקו עובדי קבלן כי זה זול יותר, אלא רק אם זה יעיל יותר", אמר אחד הגורמים.