הבורסה ננעלה בעליות; כיל ירדה בכ-2.5%, פרטנר בכ-2%

זיו סגל: "מדד המעו"ף לא הצליח לעלות מעל 1120 ולכן מבחינת הניתוח הטכני, נשאר עדיין בטריטוריה של מגמת ירידה ארוכת טווח" ■ כיל, פרטנר וגבעות עמדו במוקד

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (א') בעליות שערים קלות על רקע שלל נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו במהלך ימי חמישי ושישי בארצות הברית. מנגד, חוסר הבהירות באירופה המשיך לתת את אותותיו על השווקים וממשיך לגרור אותם כלפי מטה. בגזרה המקומית, פורסם היום השכר הממוצע במשק לחודש אוקטובר וביום חמישי צפוי להתפרסם סקר אמון הצרכנים.

נתחיל בזירה המקומית, הבורסה אצלנו נעלה את שבוע המסחר ביום חמישי כשמדד המעו"ף רושם עליה שבועית של 2.6% וננעל על 1113.23 נקודות. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" טוען שהכיוון הכללי הוא ירידה, אבל מעודד מהעלייה השבועית שנרשמה במעו"ף.

"ת"א 25 לא הצליח לעלות מעל 1120 ולכן מבחינת הניתוח הטכני, נשאר עדיין בטריטוריה של מגמת ירידה ארוכת טווח. השאלה היא האם מגמת העליה שכרגע מתקיימת לטווח הקצר תוכל להימשך", כתב סגל בניתוח שלו. "מהלך מתחת ל- 1097 יחשב סימן דובי. סביר שנראה תמיכה מעל הרמה הזו בטווח הקצר. ההתנגדות הבאה באזור ה-1170. מהלך מעליה יחשב סימן חיובי לטווח הארוך".

בתחום הגז, לפני כמה ימים הודיע שר החוץ המצרי שהצליח להגיע להסכמות עם רוב המדינות באזור לגבי התעריף החדש לגז,למעט אחת שעל פי הערכות במצרים מדובר על ישראל. בראיון שהעניק השר לעיתון מצרי אמר ש"מצרים לא מוכנה לקבל סכום מתחת ל-5 דולר עבור הגז", והעביר איום לעבר אותה מדינה שעדיין לא הסכימה. "אם לא אצליח להגיע להסכמה איתה אתפטר מתפקידי". (לסיפור המלא)

אי אפשר שלא להתייחס למתקפת הסייבר של ההאקר הסעודי שחשף את הפרטים של 14 אלף כרטיסי אשראי ישראלים וביום חמישי הודיע שיש לו פרטים של כמיליון כרטיסי אשראי ושהוא יפרסם אותם בעתיד הקרוב. למרות שלאירוע כזה אין השפעה ישירה על המסחר, בהחלט ייתכן שכן תהיה השפעה לא ישירה.

מהזירה המקומית נעבור לזירה העולמית ונתחיל בארה"ב, שם נהנו המשקיעים ממספר נתוני תעסוקה טובים אבל לא הצליחו לתרגם את הנתונים הללו לעליות במדדים, והמסחר ביום שישי ננעל במגמה מעורב. ביום חמישי פורסם סקר ה-ADP שבודק את מספר המשרות שנוצרו במגזר הפרטי הפתיע כשהראה שבודש דצמבר נוצרו 325 אלף מקומות עבודה חדשים לעומת ציפיות ל-176 אלף מקומות בלבד.

גם הנתון שפורסם שלשום (ו') הראה על יצירת 200 אלף מקומות עבודה בשוק העבודה האמריקאי, ואחוז האבטלה רשם ירידה ל-8.5% בעוד התחזיות דיברו על עליה ל-8.7%.

נעבור לאירופה שכאמור ממשיכה לתת את הטון בשווקים, ושם עסקים כרגיל, התשואות על האג"ח של איטליה וספרד שוב מזנקות. התשואות על האג"ח של איטליה ל-10 שנים חצו עוד פעם את רף ה-7% צפונה. הבנק המרכזי ביבשת ממשיך לקנות אג"ח של המדינות החלשות במטרה להוריד את התשואות.

ביום שני צפויים קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי להיפגש על מנת להתחיל לדון במנגנונים לאכיפת הסנקציות שהוצגו במסגרת התוכנית הפיסקאלית שואשרה במהלך פסגת מנהיגי אירופה שהתקיימה בבריסל במהלך חודש דצמבר.

בכירים מתחלפים בפרטנר וכיל

בעל השליטה בחברת פרטנר , אילן בן דב, צפוי להודיע בימים הקרובים על מינוי יו"ר חדש לחברה. המועמד המוביל הוא אהרון פוגל, המכהן כיושב הראש של קבוצת מגדל ביטוח. מנכ"ל פרטנר הוא חיים רומנו.

כיל דיווחה היום לבורסה כי מנכ"ל החברה עקיבא מוזס הודיע לדירקטוריון ביום ה' האחרון על רצונו לפרוש מתפקידו. על פי ההודעה, הפרישה תואמה עם ניר גלעד, יו"ר החברה ומנכ"ל החברה האם, חברה לישראל .

שותפות חיפושי הנפט גבעות עדכנו שלשום (ו') בדיווח לבורסה כי ועדה מחוזית במשרד התשתיות דחתה את הבקשה שלה לביצוע הקידוחים לחיפוש נפט מגד 6, 7, ו-8 באתר "מגד" סמוך לראש העין. להבנת השותף הכללי וכפי שנאמר לו בעל פה בדיון במשרד הפנים, הסיבה לדחיית הבקשה היא שינוי רטרואקטיבי של הליך התכנון לקידוחי נפט.

גם טבע המשיכה לרכז תשומת לב לאחר ההודעה שלה מתחילת השבוע על סיום עבודתו של שלמה כמנכ"ל החברה. ינאי בעצמו התראיין היום לתוכנית פגוש את העיתונות ובו הציג את הסיבות להתפטרות שלו, כמו כן התייחס לשמועות שהוא מתכוון לפנות לפוליטיקה. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]