סתיו שפיר על המעצר: "לא נתקלתי באלימות כזו מאז הצבא"

(עדכון) - הפעילים החברתיים שנעצרו אמש בהפגנה נגד פינוי המאהל בשכונת התקווה שוחררו, פרט לשניים החשודים בתקיפת שוטר ■ שפיר: "השוטרים סחבו אותי כשאני חנוקה והיכו אנשים בתוך הניידת" ■ המשטרה: "ננקטו אמצעים כשרים"

יום אחרי ההפגנה הסוערת בתל-אביב, החל השבוע בסימן מתח בין פעילים חברתיים לבין כוחות המשטרה והפקחים העירוניים - שאמורים להגיע הבוקר (א') אל מאהל המחאה בשכונת התקווה ולפנות אותו מיושביו. בתהלוכה שנערכה אמש (מוצ"ש) נגד המהלך נעצרו 23 פעילים, בהם סתיו שפיר ומנהיגים נוספים של המחאה החברתית.

כל העצורים מליל אמש שוחררו, פרט לשניים החשודים בתקיפת שוטרים שיובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט.

בראיון שהעניקה לניב רסקין בתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל סיפרה שפיר, אחרי שיחרורה ממעצר, על הלילה שעבר עליה ועל מפגן המחאה שבשיאו נעצרה.

"ההפגנה הייתה מאוד טובה", סיפרה שפיר בפתח דבריה. "בשלב כלשהו החלה המשטרה להפעיל נגדנו אלימות גדולה מהרגיל ולבצע מעצרים. הגיעו אליי כמה שוטרים שגררו אותי לניידת, בלי שהבנתי מה הם עושים או למה. סחבו אותי כשאני חנוקה. אחרי זה, בתוך הניידת, אחד השוטרים החל להכות את האנשים ברכב. לא נתקלתי באלימות כזאת מאז ימיי בצבא".

לטענת שפיר, "אנחנו, הפעילים, לא נהגנו בשום סוג של אלימות ובסך-הכול מימשנו את הזכות הבסיסית שלנו למחות למען מחוסרי דיור. זו הייתה פעולה מלאה בסולידריות".

עילת מעצרה של שפיר הייתה חשד שהפרה את הסדר הציבורי וכן שהשתתפה בהפגנה בלתי חוקית. היא סיפרה על מה שעברה מאז הכנסתה לתוך רכב המעצר הגדול שהובא לאזור שכונת התקווה.

"בילינו הרבה מאוד זמן בתוך הזינזאנה", אמרה שפיר והוסיפה: "אחרי זה הכניסו אותנו לחדר גדול בתחנה, ושם העברנו את רוב הלילה יחד. החקירה הייתה מעין שילוב של הטפה מצד השוטרים, לצד מעט חמלה ומעט הזדהות".

במשטרה, עם זאת, מסרו בתגובה לטענות שהציגה בראיון: "ההפגנה אמש הייתה בלתי חוקית, והשוטרים נקטו אמצעים כשרים למעצר המפגינים".