המבהילים נובחים והשורים עוברים

האם עברנו את נקודת האל חזור? שלושה ימים של שהות משמעותית של ה-S&P500 מעל 1,265 הם סימן שכן

ת"א- 25 לא הצליח לעלות מעל 1,120 ולכן מבחינת הניתוח הטכני, נשאר עדיין בטריטוריה של מגמת ירידה ארוכת טווח. השאלה היא האם מגמת העליה שכרגע מתקיימת לטווח הקצר תוכל להימשך. מהלך מעל 1,120 אם יתקיים בזמן קריאת עדכון זה יחשב אישור לאפשרות הזו. האינדיקטורים הטכניים מאפשרים זאת וגם האווירה בשוקי העולם. מהלך מתחת ל-1,097 יחשב סימן דובי. סביר שנראה תמיכה מעל הרמה הזו בטווח הקצר. ההתנגדות הבאה באזור ה-1,170. מהלך מעליה יחשב סימן חיובי לטווח הארוך.

מינוף פיננסי חיובי

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בצבע ירוק, כצפוי. לכשעצמו, להגיד כצפוי זה משהו שלא התרגלנו אליו בשנה שעברה. איכשהו נראה שהעולם מגבש סנטימנט של בגרות פוסט משברית שמשמעותה עשייה במקום הפחדה והבנה שעשייה יכול לייצב את המערכות. במדיה הפיננסית עוד מגיחים אסטרטגים מבהילים אבל נראה ששוק המניות לומד להתגבר עליהם.

האם עברנו את נקודת האל חזור? לפי התיזה שלי, שלושה ימים של שהות משמעותית של ה-S&P 500 מעל 1,265 הם הסימן שכן והיום אנחנו אחרי היום הרביעי. ביום חמישי קבלנו מתקפה דובית, בדומה לתרחיש אוקטובר שתיארתי בשבוע שעבר אבל בסוף היום הקונים הדפו אותה, בניגוד לאוקטובר 2011. סימן חיובי ביותר. יום שישי היה דשדוש וזה בסדר. הנחת המוצא היא המשך עליה ובשלב זה תתעלמו מהאינדיקטורים הטכניים גם אם יגיעו למצב קיצון. הגרף הוא מה שחשוב ולנצל את המומנטום חשוב לא פחות. עושים זאת על ידי רכישת מניות שעכשיו נכנסות למסלול האצה כמו מניות הפיננסים.

C היא אחת האפשרויות המעניינות. חצתה את הממוצע ל-89 יום כלפי מעלה אחרי תחתית כפולה ב-23 דולר וזהו בהחלט סימן חיובי. יש לה עכשיו תמיכה לא רעה ב-28 דולר וסיכוי לקפוץ ללא מאמץ ל-34 דולר. מהלך מעל 34 דולר יחשב סימן חיובי עוד יותר. יש אפילו החולמים על דיבידנד משמעותי, סנונית ראשונה לתעשייה הפיננסית, שיכול להגביר סימפטיה למניות הענף.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.