נדחתה עתירת "יש גבול" לבג"ץ נגד מינוי סולברג לעליון

(עדכון) - התנועה טענה כי סולברג הוא תושב ההתנחלות אלון-שבות, ו"מתנחל בשטחים הכבושים איננו ניחן בטוהר המידות הנדרש לשופט בבית המשפט העליון"

שעות אחדות לאחר הגשתה, דחו הערב (א׳) שופטי בג"ץ את עתירתה של תנועת "יש גבול" לביטול מינויו של השופט נעם סולברג לבית המשפט העליון. העתירה הוגשה היום בנימוק שכתושב ההתנחלות אלון-שבות, המצויה בשטחים הכבושים, סולברג מפר את הוראות המשפט הבינלאומי ולפיכך איננו ראוי להימנות עם שופטי ערכאת השיפוט הבכירה.

אלא שהשופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן ויצחק עמית דחו את העתירה אף מבלי לבקש מהמדי להשיב לה. "חזרתי ועיינתי בחוק יסוד: השפיטה ולא מצאתי כי מקום מגוריו של המשיב באלון שבות (בגוש עציון ולא "בסביבות שכם" כפי שנכתב בעתירה) מהווה עילה או מניעה לכהונתו של שופט, לרבות שופט בית משפט עליון", כתב השופט עמית, "לא למותר לציין כי סולברג מכהן מזה שנים רבות כשופט, אך כפי שציינו העותרים עצמם לא עלתה בענין זה על ידם כל טענה נגד המשיב עד עתה".

עוד ציין השופט עמית כי "לא מצאתי תקדים משפטי ולפיו מקום מגורים מהווה פגיעה בטוהר המידות בכלל, ובטוהר המידות השיפוטי בפרט. העותרת לא הצביעה על תקדים כאמור, אך לשם הזהירות, חזרתי ועיינתי גם בכללי אתיקה לשופטים ולא מצאתי כי מקום מגורים מהווה עבירה על כללי האתיקה".