הסתיימו השיבושים ברכבת: העובדים נתנו יומיים לעיני וכץ

העובדים הסכימו להקפיא כל צעד ארגוני עד יום רביעי הקרוב – המועד שבו אמורה להסתיים ההידברות בין שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני

ועד עובדי הרכבת וההסתדרות הכללית הסכימו היום (ב') במהלך הדיון בבית הדין האזורי לעבודה בת"א, להפסיק את העיצומים בהם פתחו הבוקר. העיצומים כללו השבתה מלאה של מוסכי החברה והשבתת תנועת הרכבות בקווים שבין ראשון לציון מזרח לתל-אביב, ומתל-אביב לירושלים.

העובדים הסכימו להקפיא כל צעד ארגוני עד יום רביעי הקרוב - המועד שבו אמורה להסתיים ההידברות בין שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, בעניין הפרטת מערך התחזוקה ברכבת. אם ההידברות לא תישא פרי, כך מאיימים העובדים, יחודשו השיבושים.

העובדים טענו היום כי בשעה שעיני וכץ התחייבו להקפיא מחד את הצעדים למיקור חוץ במערך התחזוקה ומנגד גם את הכוונה לפתוח בשביתה, הנהלת הרכבת הרחיבה את עבודות מיקור החוץ במערך התחזוקה מבלי ליידע על כך את הוועד.

על פי העובדים, חברת קטרפילר, שנהגה עד היום לבצע טיפולים לקרונות בכל 20 אלף ק"מ, החלה לבצע גם טיפולים שוטפים של 3,000 ו-6,000 ק"מ. "בסוף לעובדי הרכבת לא תישאר עבודה", אמרו על כך בוועד. בהנהלת הרכבת טענו מנגד כי מדובר במצג שווא של הוועד, שכן לא השתנה דבר בהתקשרות עם חברת קטרפילר ובנעשה במערך התחזוקה בכלל.