משבר עולמי? טים קוק מקבל הטבות של כ-378 מ' ד' מאפל

חבילת ההטבות מורכבת בעיקר ממניות בשווי של 376.2 מיליון דולר ■ זאת בנוסף למשכורת חודשית של 900 אלף דולר שהוא מושך כל חודש ■ ג'ובס המנוח משך משכורת שנתית של דולר אחד

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה אפל , יקבל חבילת שכר והטבות בשווי של 378 מיליון דולר, כולל חבילת מניות שניתן יהיה לפדות אותן במהלך העשורים הבאים - כך מדווח היום (ג') סוכנות "בלומברג".

חבילת ההטבות מורכבת ממניות בשווי של 376.2 מיליון דולר שאותן הוא יוכל להתחיל לממש רק בעוד 5 שנים, זאת בנוסף לשכר הבסיס החודשי שלו - אשר עמד ב-2011 על כ-900 אלף דולר. הודעה זו הגיעה לאחר הכחשותיה של אפל כי העניקה לקוק מניות בשווי של כמיליון דולר רק בחודש אוגוסט, עם כניסתו לתפקיד.

לפי הערכות "בלומברג", דירקטוריון אפל בראשותו של ארט לוינסון, הציעה לקוק את חבילת ההטבות כדי להבטיח את הישארותו בחברה ולמנוע ממנו לשקול הצעות אחרות. לכך הצטרפו גם שכי ההוראה להעניק לקוק את חבילת ההטבות גובשה כבר לפני מספר חודשים על מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס.

אומנם קוק הוא לא המנכ"ל הבכיר היחיד שקיבל חבילת הטבות נדיבה במיוחד וכבר היו תקדימים רבים לכך בשוק האמריקני, אך נראה כי חבילת המניות שכביכול ניתנו לקוק היא מה"נדיבות" ביותר שנראה עד כה - בייחוד בהתחשב בכך שג'ובס משך מהחברה משכורת שנתית של דולר אחד בלבד, ואילו משכורתו החודשית של קוק נושקת לכמעט מיליון דולר.