"שותפויות 'תמר' יחתמו על הסכמים נוספים בהיקפים גדולים"

האנליסט ירון זר מכלל פיננסים, מתייחס לרצף ההסכמים של שותפויות "תמר" עם דליה אנרגיה ואדלטק: "נסללה הדרך המהירה להסכמים נוספים" ■ דובק בהמלצות "קנייה" לאבנר, דלק קידוחים וישראמקו

האנליסט ירון זר מכלל פיננסים, מתייחס היום (ג') לשלל ההסכמים עליהם חתמו שותפויות "תמר" לאספקת גז, תוך שהוא צופה לעסקאות נוספות "בהיקפים גדולים" ודובק בהמלצת "קנייה" למניות אבנר , דלק קידוחים וישראמקו - עם מחירי יעד של 3.1, 18 ו-0.6 שקלים בהתאמה.

"נסללה הדרך להסכמים עם צרכניות גז פוטנציאליות נוספות - ומסתבר כי מדובר בדרך מהירה מאד", טוען אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ומבהיר כי הוא מצפה להסכמים נוספים בהיקפים גדולים עם החברה לישראל, וכן להסכמים עם נשר, פז, דלק אשקלון ואחרים.

באשר לעסקה של "תמר" מול אדלטק, מציין זר כי העסקה עשויה להצביע על התנתקות של אדלטק מההסכם מול EMG - שמתבססת על הזרמת גז סדירה ממצרים. "אדלטק חתמה בזמנו על הסכם לרכישת גז מצרי בכ-1.3 מיליארד דולר מיוני 2012", מספר זר. "ההסכם מול 'תמר' עומד על כמות דומה במחיר מעט יותר גבוה".

באשר להסכם של השותפויות מול דליה אנרגיה, מציינים בכלל פיננסים כי הוא "מפתיע לטובה בהיקפו" - עם הכנסות מצטברות של כ-5.5 מיליארד דולר, בתרחיש האופטימי ביותר עבור השותפויות.