AIC הישראלית-אמריקנית גייסה 10 מיליון דולר

זהו הגיוס השלישי של אקטיב אימפלנטס, שלא חושפת את שמות המשקיעים ■ החברה פיתחה שתלים לירך ומוצר להחלפת המניסקוס

אקטיב אימפלנטס (AIC) הישראלית-אמריקנית השלימה גיוס של 10 מיליון דולר ממשקיעים אמריקנים שלא נחשפו. זהו הגיוס השלישי של החברה, שעד כה גייסה 25 מיליון דולר. AIC פועלת מהעיר ממפיס שבארה"ב, ויש לה מרכז לפיתוח וניהול ניסויים קליניים בנתניה.

לחברה שני מוצרים - שתל לירך שכבר הושתל ב-1,200 מטופלים באירופה, ומוצר החלפה למניסקוס, שהוא כרית בלימת הזעזועים של הברך. מוצר זה נמצא כיום בניסוי קליני ואמור להיכנס לשוק לקראת שנת2015.

בעוד המוצר הראשון פועל בשוק תחרותי, מוצר המניסקוס מכוון לנישה שאין לה היום פתרון. המניסקוס הוא מעין כרית טבעית שבולמת זעזועים בברך, וכאשר היא נפגעת נגרמים כאבים עזים ושחיקה של הסחוסים והעצמות. במקרים בהם השחיקה נעשית חמורה נהוג להחליף את כל מפרק הברך, אך ניתוח כזה מומלץ למבוגרים פעילים, שכן אצל צעירים פעילים הברך החלופית מגבילה וקיים סיכון שיהיה צורך להחליפה בשנית משום שהיא לא תשרוד לאורך כל חיי המטופל.

המוצר של אקטיב אימפלנטס מושתל בתהליך זעיר פולשני ומהווה בולם זעזועים לברך, באופן שמפחית משמעותית את הכאב ללא החלפת הברך.

לחברה יש אישור לשווק את המוצר באירופה (CE), אך היא החליטה לא להתחיל במכירות עד שתסיים ניסוי גדול להוכחת היתרונות הקליניים של המוצר. כעת היא מבצעת ניסוי רב מרכזי בכ-100 חולים, שמהם גויסו 35. הסכום שגויס ישמש בעיקר למימון הניסויים הקליניים במוצר המניסקוס.

קודם הם ייקחו את אירופה

הניסוי נערך באירופה ובישראל, אך לא בארה"ב, ולכן לא יתאים לרישום המוצר מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב). נראה כי החברה החליטה כי מסלול ה-FDA מורכב מדי, ועדיף לה לדחות אותו עד שתשיג בסיס של מכירות באירופה שייצור תזרים מזומנים לחברה. הניסוי צפוי לתמוך במאמצי השיווק באירופה ובמדינות נוספות.

את אקטיב אימפלנטס הקימו ב-2004 עמירם שטיינברג, ממייסדי חברת לימבר (לשעבר DIScure) ו-Impliant, עם סטיבן ברדשו, בכיר בתחום המכשור הרפואי האמריקני.

בנוסף, החברה הודיעה היום על מינויו של הנרי קלייס. למנכ"ל החברה. קלייס הוא יזם סדרתי בתחום האורתופדיה והמייסד של החברות Surgical Dynamics שנמכרה ל-US Surgical ב-135 מיליון דולר, ואת St Francis Medical Technologies שנמכרה לקייפון במעל 500 מיליון דולר.