מהפך בשוק החיפוש באינטרנט: מיקרוסופט עקפה את יאהו

חברת המחקר ComScore: אל בינג של מיקרוסופט הופנו 2.75 מיליארד שאילתות חיפוש בארה"ב במהלך דצמבר, ואל מנוע החיפוש של יאהו הופנו 2.65 מיליארד שאילתות

מיקרוסופט הצליחה להשיג את אחד מהיעדים הנכספים ביותר שהציבה לעצמה - מנוע החיפוש המקוון של החברה, בינג, הצליח לכבוש נתח גדול יותר מזה של יאהו בשוק המכניס ביותר בתעשיית האינטרנט. בינג הוא מנוע החיפוש השני בדירוג לאחר מנוע החיפוש של גוגל. אל בינג הופנו 2.75 מיליארד שאילתות חיפוש בארה"ב במהלך דצמבר, המהוות 15.1% מפעילות החיפוש הכוללת של גולשים בארה"ב, כך עולה מנתוני חברת המחקר ComScore.

אל מנוע החיפוש של יאהו הופנו 2.65 מיליארד שאילתות חיפוש בדצמבר, שהביאו את הנתח של החברה בשוק החיפוש המקוון אל 14.5%. גוגל ממשיכה להחזיק בשליטה כמעט מוחלטת בשוק זה, עם נתח של 65.9% ממנו, שהם 12 מיליארד שאילתות חיפוש.

אנליסטים שמסקרים את התחום העריכו כי מיקרוסופט ויאהו יתחלפו בדירוגיהן בשוק החיפוש מאז הכריזו שתי החברות על שותפות ביולי 2009. ההסכם בין שתי החברות תקף ל-10 שנים. למרות שמאז ההסכם האמור מסתמכת יאהו על טכנולוגיות חיפוש של מיקרוסופט, החברה לא נטשה לגמרי את עסקי החיפוש. היא עדיין מציעה לגולשים שירותים ייחודיים בתקווה שאלו יפתו יותר גולשים לבצע חיפוש בפורטל שהיא מפעילה במקום לפנות ישירות לבינג.

הסיבה העיקרית לכך היא שיאהו מקבל 88% מההכנסות ממודעות פרסום המוצגות באתרה, כאשר מחיפושים הנערכים בבינג היא לא מקבלת דבר. נתח השוק של יאהו בעת החתימה על ההסכם עם מיקרוסופט עמד על 19%, ואילו זה של מיקרוסופט עמד על 9%.

המרדף אחר גוגל בשוק החיפוש גרר את מיקרוסופט להוצאות כבדות. מקור ההכנסה העיקרי של החברה עודנו מערכת ההפעלה 'חלונות' וכן תוכנות אחרות שהיא מוכרת למחשבים אישיים. מחלקת האונליין של מיקרוסופט, שבינג הוא עסק הליבה שלה, רשמה הפסדים בסך 7 מיליארד דולר מאז יוני 2008.

בינג עוקף את יאהו
 בינג עוקף את יאהו