סופרגז זכתה בשני מכרזי קרקע של מינהל מקרקעי ישראל

מדובר במכרזים לחכירת קרקעות במצפה רמון ובעין עברונה לצורך הקמה ותפעול במשך 20 שנה של מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטוולטאית

חברת סופרגז מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי זכתה בשני מכרזי הקרקע הראשונים שפרסם מינהל מקרקעי ישראל, להקמת חוות סולאריות קרקעיות בנגב.

מדובר במכרזים לחכירת קרקעות במצפה רמון ובעין עברונה לצורך הקמה ותפעול במשך 20 שנה של מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטוולטאית, אליהם ניגשה סופרגז באמצעות שתי חברות פרויקט שבבעלותה.

סופרגז תשלם 18.7 מיליון שקלים תמורת הקרקע בעין עברונה המיועדת להקמת תחנה שתהיה בעלת הספק של 5 מגוואט ו-14.1 מיליון שקלים תמורת הקרקע במצפה רמון, שמיועדת להקמת תחנה בהספק של 4 מגוואט.

במכרז עין עברונה גברה סופרגז על 6 מתחרים נוספים, ובמכרז מצפה רמון גברה על 4 מתחרים נוספים. סופרגז בניהולו של אייל חנקין מעורבת בהקמת פרוייקטים סולאריים בהיקף עשרות מגוואטים הנמצאים בתהליכי הסדרה ורישוי שונים ונחשבת לאחת החברות הגדולות בענף. הקבוצה מתמודדת במכרז אשלים להקמת תחנה בהספק 30 מגוואט באשלים.
במסגרת המכרזים עתידה סופרגז לחתום על הסכמי פיתוח וחכירה עם מינהל מקרקעי ישראל. משרד עורכי הדין אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM) ליווה את הגשת שתי ההצעות הזוכות וימשיך לייצג את סופרגז בהקמת שני הפרויקטים.