אלי טביב מאבד שליטה בהפועל ת"א: כל ההנהלה התפטרה

היו"ר דורון אוסידון, המנכ"ל ניר ענבר והדובר קובי ברדה הודיעו על עזיבת קבוצת הכדורגל, בזמן שהבעלים שוהה במיאמי לרגל עסקיו

שבעה חודשים לאחר שהפך לבעלים היחידי של הפועל ת"א, לאחר שרכש את 50 האחוזים במועדון שהיו בידיו של מוני הראל בעסקת ה"במבי" (בתמורה ל-5 מיליון שקל) - עושה רושם שאלי טביב מאבד שליטה על הקבוצה. דווקא בזמן שטביב שוהה במיאמי לרגל עסקיו הפרטיים, הודיעה היום (א') כל הצמרת הניהולית של הפועל על התפטרותה. הסיבות המרכזיות למהלך הדרמטי, לדברי המתפטרים: אובדן סמכויות, מידור על-ידי טביב, וחוסר יכולת אמיתית להשפיע על הנעשה באגודה.

טביב, שרק בשבוע שעבר החליף את הצוות המקצועי של הקבוצה (פיטר את דרור קשטן מעמדת המאמן, ובמקומו מינה את ניצן שירזי כמאמן ראשי ושביט אלימלך כעוזרו), יאלץ לחפש מהיום מחליפים גם לכלל אנשי המנהלה המובילים של המועדון: דורון אוסידון, היו"ר ומי שנחשב עד היום לאיש הקרוב ביותר לטביב מבין העובדים בהפועל; המנכ"ל ניר ענבר; וגם הדובר קובי ברדה.

בשיחה עם "גלובס", הסביר ענבר, בוגר תואר "פיפ"א מאסטר" היוקרתי, את הסיבות להחלטה שלו להניח את המפתחות: "את כל מה שלמדתי על ניהול כדורגל, לא הצלחתי ליישם תחת אלי טביב. בחצי השנה שלי בתפקיד, התעסקתי כל היום בכיבוי שריפות. אי אפשר היה להתנהל בסביבת עבודה כזאת".

הדובר קובי ברדה הוציא הודעה לכלי התקשורת בזו הלשון: "כאוהד הפועל ת"א מגיל 6, שטובת הקבוצה לנגד עיניו, הודעתי על התפטרותי. החל ממשחק הבית הבא אחזור לשער 8 בבלומפילד ואמשיך לעודד את הקבוצה. אני מאחל בהצלחה להנהגת הקבוצה החדשה". היו"ר דורון אוסידון צוטט הבוקר ב"ידיעות": "אם אני, שגדל ביציעים בבלומפילד והגעתי לחלום החיים שלי להפוך ליו"ר המועדון, החלטתי להתפטר - זה אומר הכל על מה שקורה במועדון הזה".

בשיחות סגורות ביניהם, ציינו המתפטרים כי טביב ניהל את הפועל בדרך אותה הם הגדירו "One Man Show". "הפועל התנהלה כמו שכונה, טביב עשה מה שבא לו ולא דפק חשבון לאף אחד". המתפטרים הוסיפו כי לא הבינו את היחס המנוכר של טביב כלפי אוהדי הפועל ת"א. גם מוסר התשלומים של טביב לשחקנים, לעובדי המועדון, לספקים ולמועדונים אחרים איתם התבצעו עסקאות הרתיח את חברי הנהלת המועדון.

הקאמבק של קצרה

מי שצפויים לקבל כעת את הסמכויות הניהוליות בהפועל הם גבי קצרה, ובתו של אלי טביב, ליהי טביב.

קצרה נחשב בעבר ליד ימינו של טביב. הוא שימש כמנכ"ל הפועל ת"א, ולפני כן היה מספר 2 של טביב בהפועל כפ"ס (שהיתה בבעלות טביב בין השנים 1996-2008). בנוסף, שימש קצרה כשותף עסקי של טביב באולם שמחות באיזור השרון. בחודשים האחרונים חזר קצרה להיות מעורב מאחורי הקלעים בענייני המועדון.

בתו בת ה-23 של טביב, ליהי, הפכה בתחילת עונת המשחקים הנוכחית (2011/12) למורשית חתימה של הפועל ת"א בהתאחדות לכדורגל. בחודשים האחרונים היא נכנסה לעובי הקורה בכל הקשור להתנהלות הכספית של המועדון.