רו"ח אדיר ענבר פורש מ-Deloitte-בריטמן-אלמגור-זהר

רו"ח ענבר ימשיך לייעץ לפירמה בשנים הקרובות ויעסוק במקביל בתחומים נוספים

רו"ח אדיר ענבר פורש מתפקידו כשותף בפירמת רואי החשבון Deloitte בריטמן-אלמגור-זהר, בתום 23 שנים של פרקטיקה מגוונת בתחומי ראיית החשבון במסגרת הפירמה. ענבר ימשיך בשנים הקרובות לשמש כיועץ לפירמה בנושאים מקצועיים, וכמו כן בכוונתו לעסוק בתחומים נוספים ובכללם עבודה עם דירקטוריונים וגופים ציבוריים.

רו"ח ענבר (58), גרוש ואב לישי, מיכל ורן, מכהן כסגן נשיא ויו"ר המועצה המקצועית של לשכת רואי חשבון בישראל, והוא הישראלי היחיד שכיהן במועצת התקנים של המוסד הבינלאומי הקובע את תקני IFRS (נציג המזרח התיכון), בשנים 2001-2008.

בעבר שימש ענבר כסגן נשיא ויו"ר המועצה המקצועית של לשכת רואי החשבון, והוא משתתף קבוע במוסד הישראלי לתקינה חשבונאית.

שמו של ענבר עלה לכותרות לפני כשנתיים, לאחר שהודח מתפקידו כמבקר חברת החשמל מיד לאחר פרסום הדוחות השנתיים של החברה, ובתום תקופה ממושכת של חיכוכים עם הנהלת חברת החשמל והדירקטוריון. זאת, על רקע ההצגה של ההפרשות הפנסיוניות שהופרשו ביתר.

לקראת פרסום הדוחות הרבעוניים של 2009 דרש ענבר כי יבוצע תיקון בדוחות, אך חברת החשמל מצדה טענה כי יש להסתפק בשינוי אומדן בלבד. הנושא הובא להכרעתו של יו"ר רשות ניירות ערך, שהכריע לטובת ענבר.

בעקבות ההדחה החל גם מבקר המדינה בבדיקת הפרשה ואף הורה להקפיאה, אך ההדחה עמדה בעינה.

את דרכו בפירמת Deloitte החל ענבר ב-1989, שם שימש משך שנים ארוכות כשותף האחראי על הביקורת של חברות וגופים מהמובילים במשק בענפים שונים, לרבות בתחומי IFRS והטמעת SOX.

רו"ח יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל עסקים ראשי של פירמת Deloitte-בריטמן-אלמגור-זהר, מסר: "אדיר נחשב לדמות בולטת בתחום ראיית החשבון, הפירמה תמשיך להסתייע באדיר בשנים הקרובות. אנו מברכים אותו בהמשך הצלחה".

רו"ח ענבר מסר: "פרישתי נעשית לטובת עיסוקים להם רציתי להקדיש את זמני, אך לא יכולתי לעשות זאת במסגרת השותפות. בכוונתי לעסוק בנושאים נוספים לייעוץ לפירמה, בהם עבודה עם דירקטוריונים וגופים ציבוריים, שלא יכולתי לעסוק בהם עד כה כשותף בדלויט".