הצמיחה בסין: 8.9% ברבעון הרביעי - שפל של שנתיים וחצי

הצמיחה בסין - הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי ■ אנליסטים מודאגים: הנתון לא מספיק "רע" כדי להקל במדיניות המוניטארית בסין, אולם לא מספיק "טוב" כדי להפיג החשש מהאטה

קצב הצמיחה בסין שמאט בתקופה האחרונה, הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי ברבעון הרביעי של שנת 2011 - על רקע ההאטה בפוקדת את כלכלתה. לפי נתונים שפורסמו היום (ג'), הציגה סין צמיחה של 8.9% ברבעון הרביעי, מעל התחזיות בשוק שציפו לצמיחה של 8.7% בלבד - אולם עדיין, מדובר בנתון הרבעוני הנמוך ביותר שהציגה סין, מזה תקופה.

בשווקים מעריכים כי דווקא הנתון היחסית "סולידי" שפורסם היום, מאכזב בטווח הבינוני. מחד, הנתון אין "רע" מספיק כדי לאלץ את הבנק המרכזי בסין להקל במדיניות המוניטארית שלו; מאידך, הוא גם לא "טוב" מספיק בכדי להפיג את החששות מהמשך ההאטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

"ההאטה אינה מפחידה, אז אנחנו לא הולכים לראות הקלה מאסיבית", הסביר קווין לאי, כלכלן ב-Daiwa בהונג קונג.

שיעור הצמיחה בסין הרבעון הרביעי, כאמור, הינו הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2009 - כאשר גוברים הקולות במערכת הפיננסית שמעריכים כי כלכלת סין תצמח בפחות מ-8% (בשיעור שנתי), לאור ההאטה ממנה היא סובלת.

"החולשה צפויה להימשך", מסביר מארק וויליאמס, אנליסט בקפיטל אקונומיקס. "הדרישה מאירופה למוצרים מסין כבר חווה האטה וצפויה להישאר מתונה בלבד. גם התחזיות לביקושים לבנייה בנדל"ן - המהווה עשירית מהתמ"ג - מדאיגות מאד".