ברכות לבנק ישראל: מטבע ישראלי הוכתר כמטבע השנה

בתחרות מטבעות בינלאומית שנערכה מטבע זיכרון בערך של שני שקלים זכה לתואר המטבע היפה ביותר השנה ■ המטבע עם "היונה במעי הלוויתן" דחק הצידה 95 מטבעות זרים

מטבע הזיכרון שהנפיק בנק ישראל בערך של שני שקלים נבחר ע"י מומחי מטבעות כמטבע היפה ביותר השנה בתחרות המטבעות של Krause Publications, המו"ל המוביל בעולם של ירחונים ורבעונים לתרבות הפנאי ולספרים בנושאים שונים, בין היתר, בנושאי אספנות של שטרות ומטבעות. המטבע עם "היונה במעי הלוויתן" דחק הצידה 95 מטבעות זרים וקטף את התואר המטבע של השנה.

"אנו מברכים את בנק ישראל על המטבע היפה", אמרה מנהלת התחרות "המטבע של השנה, ליסה בלווין. "בענייני עיצוב מטבעות פחות הוא דווקא יותר", אמרה.

המטבע נבחר כמטבע הטוב ביותר מבין 95 מטבעות שנשפטו ב-10 קטגוריות שונות, מטבע הכסף הטוב ביותר, העיצוב הפופולרי ביותר, האירוע המודרני ביותר אותו משקף המטבע, האירוע ההיסטורי המשמעותי ביותר אותו משקף המטבע, מטבע הזהב הטוב ביותר, המטבע האמנותי ביותר, המטבע הסחיר ביותר, המטבע בעל ההשראה והמטבע החדשני ביותר.

חבר השופטים כלל סופרים, עורכים נומיסמטיים וחברים בארגון האמריקאי לנומיסמטיקה. השופטים נפגשו ב- 7 באוקטובר ובחרו את המטבע הזוכה, כאמור, מתוך 95 מטבעות שהגיעו לשלב הסופי (מתוך מאות מטבעות שהוגשו ע"י מדינות מכל העולם).

מטבע "יונה במעי הדג" הינו המטבע ה- 16 בסידרת מטבעות הזיכרון "תמונות מן התנ"ך" שמנפיק בנק ישראל. עד כה נמנו בסדרה מטבעות כגון: "ויעל אליהו בסערה השמים", "שמשון והאריה", "קריעת ים סוף" ועוד. את המטבע הזוכה עיצבו האמנים גדעון קייך מירושלים (צד הנושא) ואהרון שבו ממושב בית גמליאל (צד הערך).