שוויד על ההאקר: "רוב המחשבים שתקפו אותנו - מישראל"

(עדכון) - הכנסות צ'ק פוינט זינקו בכ-12% ברבעון הרביעי והרווח הנקי עלה ב-15% ■ שוויד: "התקפות הסייבר ופריצות האבטחה הגיעו לרמות חדשות של תחכום" ■ דייוויד ממן, מומחה אבטחת מידע: "התקשורת יוצרת פאניקה"

חברת צ'ק פוינט דיווחה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה הפיננסית כולה, כאשר היא מדווחת על שיפור בתוצאות הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה לרבעון האחרון של השנה - ומכה הן את התחזיות בשוק והן את תחזיות החברה עצמה.

צ'ק פוינט דיווחה על הכנסות של 356.8 מיליון דולר, עלייה של 12% ביחס ל-318.5 מיליון דולר הכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 178.1 מיליון דולר - עלייה של 14% בהשוואה לרווח נקי של 156.2 מיליון דולר אשתקד.

הרווח המדולל למניה הסתכם ב-0.84 דולר למניה, זינוק של 15% בהשוואה לרווח נקי של 0.73 דולר למניה בשנה שעברה. תחזיות צ'ק פוינט עצמה היו להכנסות של 348-360 מיליון דולר, בעוד בשורה התחתונה ציפתה החברה לרווח של 0.79-0.82 דולר למניה. בשוק ציפו האנליסטים לרווח של 0.82 דולר למניה והכנסות של של 355 מיליון דולר.

גיל שוויד יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, אמר במעמד פרסום הדוחות כי "סיימנו את הרבעון עם תוצאות מצוינת בשורת ההכנסות והרווחים בהן הגענו לשיא כל הזמנים. התקפות הסייבר ופריצות האבטחה הגיעו לרמות חדשות של תחכום. יכולתנו לייצר פתרונות ומוצרים חדשניים ובטוחים מספקת ללקוחותינו את היכולת לפתח הגנה מוגברת ולהקטין עלויות תפעוליות".

בשיחת ועידה שנערכת לאחר פרסום הדוחות התייחס שוויד גם להתקפות ההאקרים על ישראל לאחרונה, ואמר כי "היה ניתן למנוע חלק מההתקפות הללו". שוויד אף אמר כי צ'ק פוינט ביצעה בדיקה ולפיה "לפחות מחצית מהמחשבים שתקפו אותנו היו מישראל", כלומר ההאקר התוקף הפעיל מחו"ל מחשבים בישראל ודרכם ביצע את הפריצות.

שוויד הציג מוצר חדש של צ'ק פוינט - אנטי בוט - ואמר כי הוא "היה יכול למנוע חלק" מתקיפות ההאקרים. לדבריו, "ההתקפה היא לא של מחשב אחד בסעודיה אלא של אלפי מחשבים מכל העולם, חלק ניכר להערכתי כחצי מהמחשבים שנמצאים בישראל. זה בדיוק בוט - סוכן תוכנה שנמצא על המחשב שלך ומישהו בלי ידיעתך משתמש במחשב שלך כדי לתקוף אחרים. הבוטים עושים עבודה טובה בלהחביא את עצמם. פיתחנו טכנולוגיה לאתר אותם".

דיוויד ממן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת GreenSQL, אמר בשיחה עם "גלובס" בהקשר זה כי "התקיפות של אתמול היו לא חכמות, לא שרטו דבר ולא הפילו שום דבר. מדובר ב-Denial of Service פשוט. מי שיוצר את הפאניקה זה התקשורת. הכותרות זועקות 'מתקפת סייבר'. האמנם? מדובר בעיקר בהרבה עיתונות ושימוש בביטוי כ'באזז וורד' (Buzz Word). יש שירותים שמאפשרים להתגונן ממתקפות כאלה, שקורות על בסיס יומי. "אולם חשוב להדגיש - אם התקיפות הללו יבוצעו על ידי גורם מומחה - בהיקף ובכמויות גדולות - כל האינטרנט בישראל יפול".

הכנסות של 1.2 מיליארד דולר לצ'ק פוינט

הרווח התפעולי של צ'ק פוינט (על בסיס non-GAAP) הסתכם בכ-213.7 מיליון דולר, עלייה של 16% ביחס לשנה שעברה - אז הסתכם הרווח התפעולי בכ-183.6 מיליון דולר. נכון לסיום הרבעון, הסתכם תזרים המזומנים של החברה בכ-173.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-162.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בסיכומה של השנה, דיווחה צ'ק פוינט על הכנסות של 1.246 מיליארד דולר, עלייה של 14% בהשוואה ל-1.097 מיליארד דולר הכנסות בשנה שעברה. הרווח הנקי (על בסיס non-GAAP) הסתכם ב-613.6 מיליון דולר (או 2.87 דולר למניה), עלייה של 16% בהשוואה ל-528 מיליון דולר (או 2.48 דולר למניה) בשנה שעברה. תחזיות החברה הצביעו על הכנסות של 1.25-1.283 מיליארד דולר בשנת 2011, עם רווח של 2.83-2.86 דולר למניה.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות תפעולית הסתכם בסיום שנת 2011 בכ-714.9 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים של כ-674.1 מיליון דולר בשנה שעברה.