קרניבל צונחת: צפויה להפסיד 95 מ' ד' השנה אחרי אסון הספינה

קרניבל רשמה אתמול צניחה של 16% במסחר בלונדון וצונחת בשיעור חד במסחר המוקדם בוול סטריט ■ הערכות: שקיעתה של "קונקורדייה" עלולה להביא להפסד כספי השנה וצניחה בתוצאות התפעוליות

מנכ"ל קרניבל מיקי אריסון סופג הפסד כספי כבד משקיעתה של ספינת התענוגות מול חופי איטליה, יו"ר החברה והמנכ"ל מיקי אריסון, שאביו ייסד את קרניבל קרוז ב-1972, עלול לספוג הפסד קשה לחברה לאחר אובדן הספינה. אריסון עשוי אף להיתקל בצורך בהול למנוע הפסדים נוספים ולרכך את הדאגות בעונת השיא של הביקוש בענף השיוט בספינות תענוגות.

קרניבל בהנהגתו של מיקי אריסון צמחה להכנסות בהיקף של כ-16 מיליארד דולר. הספינה "קוסטה קונקורדייה" נשאה על סיפונה 4,000 נוסעים ואנשי צוות.

קרניבל רשמה צניחה של 16% במסחר בלונדון אתמול והיום הוסיפה לרדת ל-1,869 פני. המניה ירדה ב-40% בשנה האחרונה כולל הצניחה אתמול, הירידה החדה ביותר מזה 11 שנים. על פי הערכותיה של קרניבל מאתמול, החברה תיאלץ לשלם לפחות 40 מיליון דולר על תביעות ביטוח, אסון הספינה התובעת מול חופי איטליה עלול לגרור אף הפסד של 95 מיליון דולר השנה, כך על פי "בלומברג".

נציין כי החברה פרסמה לפני אסון תחזית לפייה הרווח הנקי יעלה ל-2.55 דולר עד 2.85 דולר למניה השנה לעומת 2.42 דולר למניה בשנה הקודמת. שקיעתה של "קונקורדייה" עלולה להביא לצניחה בתוצאות התפעוליות.

אריסון מונה למנכ"ל החברה ב-1979 ומונה ליו"ר בשנת 1990. אריסון אחראי להרחבת החברה למובילה בתחום הקרוז לאחר שהחברה הגדילה את צי הספינות שלה. גם הונו האישי של אריסון גדל יחד עם הצמיחה של קרניבל, שעברה להכנסות של 15.8 מיליארד דולר בסוף השנה הפיסקלית שהסתיימה בנובמבר, לעומת הכנסות של 564 מיליון דולר ב-1987. בבעלותו של אריסון הון המוערך בכ-4.2 מיליארד דולר, על פי מגזין "פורבס", מה שממקם אותו במקום ה-75 ברשימת עשירי אמריקה.