50 א' ש' לאייל גבאי כיו"ר קרן השתלמות המורים

דירקטוריון הקרן שינה את דרישות התפקיד כדי שניתן יהיה למנות את גבאי, שצפוי לשבת ב-50 ישיבות בשנה ■ משרד האוצר: "טרם התקבלה כל פנייה באשר לשכר" ■ אייל גבאי: "לכבוד יהיה לי למלא תפקיד בשורות קרן ההשתלמות למורים"

מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר, אייל גבאי, צפוי להתמנות ליו"ר קרן ההשתלמות של המורים והגננות וליו"ר קרן ההשתלמות של המורים העל-תיכוניים.

לפני חודש וחצי שונה התקנון של שתי הקרנות כך שכעת נאמר בו שלתפקיד יוכל להתמנות לא רק גמלאי שירות המדינה כפי שהיה עד כה, אלא גם מי שעבד בשירות המדינה עד שנתיים לפני המינוי.

ל"גלובס" נודע כי בישיבת דירקטוריון שהתקיימה ב-28 בנובמבר 2011, הצביעו חברי הדירקטוריון בעד שינוי התקנון כך שהסעיף המתייחס לתפקיד היו"ר ישונה. חברי הדירקטוריון של שתי הקרנות לא הסתירו בישיבה שבה הוחלט על השינוי כי התפקיד נועד עבור גבאי, ששימש בעבר גם מנהל רשות החברות הממשלתיות. בדירקטוריון אף ביקשו לקבוע את שכרו של גבאי בהתאם לשכר מנכ"ל בדירוג 10, העומד על כ-47 אלף שקל בחודש, וציינו כי התפקיד מוערך בכ-50 ישיבות בשנה. יש לציין כי בשנה החולפת מספר הישיבות שקיימה הקרן היה מצומצם אף יותר, והדירקטוריון התכנס 12 פעמים בלבד, וכן התקיימו עוד 28 ישיבות של ועדת ההשקעות.

השרים צריכים לאשר

אין זו הפעם הראשונה ששונה תקנון הקרן על מנת לבחור את העומד בראשה. עם מינויו של יו"ר הקרן הנוכחי, מוטי מרוז, החליט הדירקטוריון לאשר לעובד מדינה בדימוס לשמש בתפקיד, ושינה את התקנון כך שיאפשר למרוז לכהן בתפקיד. מרוז, חשב משרד החינוך לשעבר, לא ישלים את שלוש השנים הקצובות לקדנציה בתפקיד. לאחר אישור הדירקטוריון של הקרן לגבי המינוי, שכרו של גבאי אמור לקבל גם את אישורם של שרי האוצר והחינוך, ואישורים כאלה טרם ניתנו. עלות שכרו של מרוז עומדת על 490,365 שקל לשנה. עלות השכר של מחליפו צפויה לעלות בכ-15%, ולעמוד על יותר מ-600 אלף שקל לשנה, אם תאושר, כפי שביקש הדירקטוריון.

קרן המורים היא חברה מעורבת. המדינה והסתדרות המורים מחזיקות ב-50% מהקרן כל אחת. למדינה זכות למנות 3 דירקטורים, שאחד מהם היו"ר, ואילו להסתדרות המורים ממנה 3 דירקטורים רגילים.

מהאוצר נמסר בתגובה כי "בהתאם לתקנון החברה, שינוי התקנון בוצע על-ידי דירקטוריון החברה. באשר לשכר, טרם התקבלה כל פנייה בנושא זה".

אייל גבאי מסר כי "קרן ההשתלמות למורים היא אחד הגורמים המוסדיים הגדולים ביותר, ולכבוד יהיה לי למלא תפקיד בשורותיה".

מהסתדרות המורים נמסר כי "נכון להיום טרם הוחלט מי יכהן כיו"ר הקרן ומה יהיה גובה שכרו של היו"ר".