יונייטד תהפוך את פרגוסון למנג'ר הכי מרוויח בפרמיירליג

השדים האדומים ישדרגו את שכרו של הסקוטי ביותר מ-60%, ל-6.5 מיליון ליש"ט בעונה; יעקוף את ארסן ונגר ברשימת המאמנים הכי מרוויחים באנגליה

מנצ'סטר יונייטד פתחה בשיחות עם סר אלכס פרגוסון, מאמן המועדון, במטרה לשדרג את שכרו ביותר מ-60% להפוך אותו החל מהעונה הבאה (2012/13) למנג'ר בעל המשכורת הגבוהה ביותר בפרמיירליג.

האתר goal.com מפרסם כי אלופת אנגליה תציע לסקוטי משכורת שנתית של 6.5 מיליון ליש"ט נטו, שתוכל לצמוח עד ל-7.5 מיליון ליש"ט בהתאם למענקים בגין תארים שבהם יזכו השדים האדומים.

פרגוסון, שמרוויח כיום כ-4 מיליון ליש"ט בעונה (לפני מענקים), יהפוך כאמור למאמן המרוויח ביותר בליגה האנגלית, ויעקוף את ארסן ונגר, מנג'ר ארסנל, שחתום על חוזה בסיס בסך 6 מיליון ליש"ט בשנה. מבחינת תקופת העבודה, פרגוסון ימשיך לעבוד במסגרת חוזה שנתי "מתגלגל", שלמעשה מתחדש בכל קיץ (מתכונת חוזית איתה פרגוסון ויונייטד עובדים מאז שנת 2004).

המאמן בעל השכר הגבוה ביותר בתולדות הפרמיירליג היה קרלו אנצ'לוטי, שבתקופתו בצ'לסי בין השנים 2009-2011 (כיום בפ.ס.ז'), נהנה משכר דומה לזה שאמור פרגוסון לקבל החל מהעונה הבאה. המנג'ר הכי מרוויח כיום בבריטניה הוא מאמנה האיטלקי של הנבחרת האנגלית, פאביו קאפלו, שחתם ב-2010 על חוזה לשנתיים שמבטיח לו 9 מיליון ליש"ט בעונה.

פרגוסון ציין בעונה הנוכחית שני אירועים חשובים מבחינתו: חגג 25 שנים רצופות כמאמנה של מנצ'סטר יונייטד, וגם את יום הולדתו ה-70. למרות השנים הארוכות שלו בכדורגל וביונייטד בפרט, הוא ציין כי אינו מתכוון לפרוש בקרוב. "כל עוד הבריאות תאפשר לי, אני מניח שאשאר כאן לפחות עוד שלוש שנים", אמר. "אני עדיין נהנה מכל רגע. אני אוהב את העבודה שלי, ולכן אני לא חושב שהגיל אמור להכתיב לי מתי לפרוש - אלא רק המצב הפיזי שלי. לאנשים בגילי בדרך כלל יש נסיבות בריאותיות שמכריחות אותם להפסיק לעבוד, אבל אני בורכתי בכושר ובאנרגיה שמאפשרים לי להמשיך להתמודד עם העבודה הקשה הזאת".