מהפך? ONE שוקל להתמודד במכרז ליגת האלופות

ב-16 השנים האחרונות החזיק ערוץ הספורט בזכויות השידור, ולראשונה צפויה לו תחרות עליהן ■ זכייה של ערוץ ONE עשויה להוביל אותו לפתוח אפיק בתשלום

האם ערוץ הטלוויזיה של אתר הספורט ONE בדרך לבצע את אחד המהלכים המשמעותיים בשוק שידורי הספורט הישראלי? ל"גלובס" נודע כי ב-ONE שוקלים בחיוב לגשת למכרז שפתחה החודש אופ"א על זכויות השידור של ליגת האלופות בישראל לשלוש עונות המשחקים הבאות, 2012/13-2014/15.

ב-16 השנים האחרונות, ערוץ הספורט היה היחיד שניגש למכרזים השונים של ליגת האלופות בישראל, והיה גוף הטלוויזיה היחיד בארץ שהחזיק בזכויות השידור של המפעל היוקרתי. בשנים האחרונות שודרו אמנם משחקים מליגת האלופות בערוצים אחרים (הן באפיקים בתשלום של חברת צ'רלטון, והן בערוצי הברודקאסט השונים) - אלא שמדובר בשידורים שנעשו במסגרת שיתופי פעולה עסקיים כאלה ואחרים של הגופים הנ"ל עם ערוץ הספורט.

דרישת הבסיס של אופ"א מגופים המעוניינים להתמודד במכרזי ליגת האלופות, היא להפעיל לפחות ערוץ פתוח אחד, ולשדר בו לפחות משחק אחד מדי מחזור של המפעל - דרישות בהן עומד הערוץ הפתוח של ONE. על-פי הערכות, זכייה של ONE במכרז הקרוב תוביל את קברניטי הערוץ להקים ערוץ נוסף, שיהיה ערוץ בתשלום, ובמסגרתו ישודרו משחקים נוספים מהמפעל.

מאז עלה ערוץ ONE לאוויר בינואר 2011, הוא לא הצליח לשים את ידו על זכויות שידור משמעותיות (הבולטות ביותר היו משחקי הליגה הסקוטית בכדורגל). לאחרונה התבצעו שורת צמצומים באתר האינטרנט של ONE, במסגרתם פוטרו עובדים וקוצצו משכורות. יחד עם זאת, ב-ONE מבינים כי החלטה אסטרטגית ללכת על זכויות השידור של ליגת האלופות, מגובה במימון של קבוצת ידיעות אחרונות, המחזיקה בשליטה בחברה - תוכל להפוך את הערוץ בין-לילה לשחקן מרכזי בשוק שידורי הספורט בישראל.

להצטרפות של ONE למכרז עשויה להיות השלכה נוספת: בהסכם הזכויות הנוכחי עם אופ"א, שיסתיים בתום העונה (2011/12), שילם ערוץ הספורט מעל 2 מיליון אירו בעונה. הצטרפות של גורם נוסף, בפעם הראשונה בישראל, למכרז שייסגר ב-9 בפברואר, עשויה להקפיץ את מחיר הזכויות.

יש לציין כי במדינות בהן יש יותר מזכיין פוטנציאלי אחד שמתחרה על הזכויות, אופ"א נוהגת לפצל את חבילת משחקי ליגת האלופות בין הגורמים המשדרים.

ב-ONE סירבו להגיב לידיעה.