התובע נגד טאו נסוג; הדירקטוריון מבקש לדחות את התביעה

אהרן בלבול, בעל מניות בטאו תשואות, הגיש לאחרונה תביעה נגזרת נגד דירקטוריון החברה - וכעת נסוג: "הנפח התקשורתי לו זכתה התביעה גרם לי מתח נפשי וחרדה"

התובע נגד דירקטוריון טאו נסוג. הדירקטוריון מבקש לדחות את התביעה: פחות מחודש לאחר שאהרן בלבול, בעל מניות בחברת טאו תשואות שבבעלות אילן בן-דב, הגיש בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד דירקטוריון טאו תשואות, הוא מבקש להסתלק מהתביעה.

לדברי בלבול, כפי שהובעו בפני בית המשפט, הנפח התקשורתי לו זכתה התביעה גרם לו למתח נפשי וחרדה גדולה, אותם לא צפה מראש.

בראשית החודש הגיש בלבול, באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, תביעה נגזרת נגד חברי דירקטוריון טאו תשואות, בטענה כי גרמו לחברה לנזקים כספיים כבדים מתוך דאגה לאילן בן-דב, בעל השליטה, על חשבונה של החברה.

התביעה, בהיקף 50 מיליון שקל, הוגשה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד הדירקטורים עו"ד שלמה נס, יוסי ארד, דרור ליפשיץ, ברוריה לקנר ואילנה פרנקל-רונן.

הרקע לתביעה הייתה טענתו של בלבול כי הדירקטוריון וועדת הבקרות הפרו את חובת האמונים והזהירות לחברה, כאשר העדיפו את האינטרסים של בן-דב על פני טובת החברה. זאת, כאשר החליטו להסב את אופציית המכר שנתן בן-דב לחברה בעת רכישת חברת סאני על-ידה - ואשר מאפשרת לחברה לחייב את בן-דב לרכוש מהחברה בחזרה את מניות סאני - לטובת בנק לאומי.

לטענת עו"ד מנור, כבר למחרת הגשת התביעה טען בלבול כי הוא לא ישן כל הלילה ודרש כי שמו יוסר מהתביעה. עקב כך הגיש עו"ד מנור לבית המשפט בקשה להחליפו בתובע אחר, רפאל בן-שמחון, מבעלי המניות האחרים של החברה.

"נוכח המצוקה הנפשית אליה נקלע מר בלבול, לא היה מנוס אלא להחליפו בתובע אחר", כתב מנור בבקשה להחלפת התובע.

על רקע בקשה זו טוענים כעת חברי הדירקטוריון, באמצעות בא-כוחם, עו"ד אילן שביט ממשרד חיים צדוק ושות', כי עם הסתלקות בלבול נסתלקה גם התביעה, ולא ניתן לבצע "החלפה" בתובע אחר.

לטענתם, ממילא מדובר בבקשה חריגה שעולה כדי ניצול לרעה של זכות הפנייה לערכאות. כל שעולה מהבקשה, נטען, הוא כי התובע המקורי גילה דעתו כי הוא חפץ להסתלק מההליך, ולפיכך אין מקום להותרת ההליך על כנו.

"מרגע שהוגשה על-ידי בלבול בקשה להסתלקות, איבדה הבקשה לאישור התביעה הנגזרת מחיותה. מבחינת הדירקטורים - הסתלקות בעל הדין מהתביעה - משמעה הסתלקות התביעה עימו", נכתב בתגובה.

עוד כותב עו"ד שביט כי במציאות מי שמעוניין בתביעה הנו בא-כוח התובעים, עו"ד מנור, ולא התובעים עצמם. "הרוח החיה המבקשת ממאן דהוא לאייש את 'משבצת' התובע - היא דווקא 'בא-הכוח', הפרקליט הנכבד, מגיש הבקשה מטעם שני 'המבקשים'", נכתב בבקשה.