חברת החשמל לציבור: כבו את הדוד, התנור ומכונת הכביסה

בשל מזג האוויר הסוער והעלייה בביקושים לחשמל, בחברת החשמל צופים שיא בביקושים הערב - ומבקשים מהציבור להסיט השימוש במכשירים "עתירי אנרגיה" לשעות הערב המאוחרות

בשל מזג האוויר הסוער והעלייה בביקושים לחשמל, מתמודדת חברת החשמל עם עתודות ייצור נמוכות משעות אחר הצהריים המאוחרות - כך מעדכנת היום (א') החברה בהודעה לציבור. לשם כך, מבקשת החברה מהציבור לצמצם את צריכת החשמל הערב החל מהשעה 17:00, ולהסיטה לשעות הערב היותר מאוחרות - בכדי למנוע תקלות באספקת החשמל.

כמו כן, בעקבות מזג האוויר הסוער, מזהירה החברה כי חוטי חשמל עלולים להיקרע - מה שמעמיד את הציבור בסכנת התחשמלות.

בהודעת החברה נמסר כי היא צופה שהביקושים לחשמל יגיעו לקראת שעת השיא הצפויה היום (19:30) לכ-10,900 מגוואט - שיא הביקוש לחשמל בחורף הזה. עקב העובדה כי החברה יכולה לספק רק כ-10,680 מגוואט, היא מבקשת מהציבור לסייע בצמצום צריכת החשמל בשעות העומס - ולהשתמש במכשירים הנחשבים לצורכי חשמל "כבדים", בשעות מאוחרות יותר.

מהחברה נמסר כי יכולתה לייצר חשמל בהיקף המדובר בלבד, נובעת "בשל הירידה באספקת הגז ותקלות במספר יחידות הייצור". לחברת החשמל רזרבה של כ-280 מגוואט בלבד, הנחשבת לנמוכה ודורשת היערכות תפעולית מיוחדת ליום זה.

לפיכך, מתבקש היום הציבור על ידי חח"י "להסיט את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה לשעות הערב המאוחרות, ובמיוחד להשתדל לא לעשות שימוש במכשירים אלה בין השעות 17.00 ל-21:00". מדובר בין היתר במכשירי מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק, וכדומה.

מהחברה נמסר: "חברת החשמל תגברה את צוותי העובדים במחוזות ואת מרכזי השירות 103, אשר ימשיכו לתת מענה במקרה של תקלות ביתיות ומפגעים. חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות ומודה לציבור על ההבנה ושיתוף הפעולה".