החוקר הראשי של דיראני תובע את המדינה ב-5.5 מיליון שקל

איש השב"כ "קפטן ג'ורג'" הואשם ע"י דיראני בהתעללות ובאונס במהלך חקירתו ■ דורש כי ימוצה הדין עם כל הגורמים שהסתירו את הקלטת שמוכיחה את חפותו

‎‎החוקר הראשי של איש החיזבאללה מוסטפה דיראני, שנחטף לישראל ב-1994 ושוחרר ב-2004, טוען כי המדינה הפקירה אותו - ודורש פיצויים בסך 5.5 מיליון שקל. איש השב"כ, הידוע בכינוי "קפטן ג'ורג'", הואשם על-ידי דיראני בהתעללות ובמעשי אונס.

לטענת פרקליטיו של "ג'ורג'", עורכי הדין אפי נוה והילה כוכמן, הוא "נזרק לכלבים", לאחר שבמשך שנים הוסתרה הקלטת שבה נראה כי מפקד יחידת 504 באמ"ן היה זה שחקר את דיראני. בתביעה דורש החוקר כי ימוצה הדין עם כל הגורמים שהסתירו את הקלטת שמוכיחה את חפותו.

דיראני נחטף לישראל כ"קלף מיקוח", במטרה לאסוף מידע על מיקומו של הנווט השבוי רון ארד. הוא שוחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים בה הוחזרו לישראל החטוף אלחנן טננבוים וגופות 3 חיילים.

‏"ג'ורג'" טוען כי "בעקבות התביעה שהגיש דיראני בגין מעשי הסדום לכאורה, בחרה בי המדינה כשעיר לעזאזל, חשפה או הדליפה את זהותי בציבור הרחב, סיכנה את ביטחוני וביטחון משפחתי, הוקיעה אותי מצה"ל, הפקירה אותי והעמידה אותי ללעג ולקלס".

הוא מוסיף כי "כל פועלי במהלך החקירה, לרבות אופיה והאסטרטגיה שלה, נעשו כדין, בפיקוח, באישור ובידיעת מפקדיי והצמרת הביטחונית בישראל".

‏"ג'ורג'" הזכיר כי בעקבות תלונתו של דיראני, נפתחה נגדו חקירה בפרקליטות הצבאית, ובתומה הוחלט שלא להאשימו. למרות זאת, הוא הודח מהצבא, וכאשר ניסה לטהר את שמו, פנה לבג"ץ בדרישה שיורה לחשוף את קלטות החקירה.

"46 קלטות הועברו, אך הקלטת הכי חשובה הוסתרה במשך שנים, ונחשפה רק לאחרונה בדרך לא דרך, ובה רואים את מפקד היחידה שחוקר ומאיים על דיראני", הוא טועו.

פרקליטיו הוסיפו כי "'ג'ורג'' ניסה פעמיים למצוא עבודה מאז הודח, ופעמיים ניסיונות אלה סוכלו. לא הייתה סיבה שיפקירו אותו ויקיזו את דמו, והגיע הזמן שישלמו על כך".

לתביעה הוגש נספח עליו חתומים 60 אנשי מילואים מהיחידה, שמביעים תמיכה בעמיתם ואומרים כי "מה שקרה לו יכול לקרות לכל אחד". ‏‎‎‏