סוף לסכסוך: מאור זינגר ישלם לשלי נרקיס 12 מיליון שקל

בהסכם הפשרה בין הצדדים נקבע כי מאור זינגר ישיב לשלי נרקיס כספי הלוואה בסך 6 מיליון שקל, ויפצה אותו בסכום דומה בגין פגיעה במוניטין

איש העסקים שלי נרקיס, שזכה בעבר לכינוי "מלך השוק האפור", יקבל פיצוי בסך 6 מיליון שקל מאיש העסקים מאור זינגר, עבור פגיעה במוניטין. בנוסף, ישיב זינגר לנרקיס הלוואה בסך 6 מיליון שקל, אותה הוא חייב לנרקיס, ויתנצל בפני נרקיס על עוגמת-הנפש שנגרמה לו ועל הפגיעה בשמו הטוב, בשל מעשיו של זינגר - כך נקבע בהסדר פשרה בין נרקיס לזינגר, שקיבל בסוף השבוע האחרון תוקף של פסק דין על-ידי שופטת המחוזי בתל-אביב, ד"ר דפנה אבניאלי.

הסכם הפשרה שם קץ למספר הליכים משפטיים שהתנהלו בין נרקיס לזינגר, סביב הלוואה שלקח זינגר מנרקיס ובנוגע לבניין ברחוב הירקון בתל-אביב, המוערך ביותר מ-60 מיליון שקל.

מערכת היחסים בין נרקיס לזינגר החלה בהלוואה בסך 400 אלף דולר שלקח לפני מספר שנים זינגר מנרקיס. ההלוואה הצטברה לחוב של 8 מיליון שקל, שבעקבותיו חתמו השנים ב-6 באפריל 2010 על הסדר חובות יצירתי, שקיבל את הכותרת "התחייבות בלתי חוזרת".

לפי ההסדר, זינגר התחייב למכור לנרקיס את הבניין ברחוב הירקון תמורת 48 מיליון שקל, ואילו נרקיס, במקביל, התחייב למכור לזינגר וילה ברחוב קרן היסוד 14 בכפר שמריהו בכ-23 מיליון שקל. ואולם, ההסדר לא יצא לפועל, ונרקיס הגיש לבית המשפט המחוסזי בתל-אביב תביעה נגד זינגר לאכיפת ההסכם למכירת הבניין.

בתביעתו תיאר נרקיס את אופן קיזוז החוב של זינגר כלפיו: נרקיס יקבל "הנחה" בסך 8 מיליון שקל על הבניין ברחוב הירקון. כמו כן יופחתו ממחירו של הבניין 3 מיליון דולר - שווי ערך לחצי ממחיר הבית בכפר שמריהו.

נרקיס טען עוד כי בסופו של דבר לפי הסדר החוב, יקוזזו חובותיו של זינגר לנרקיס, נרקיס יהיה הבעלים של הבית ברחוב הירקון, וזינגר יקבל את הבית בכפר שמריהו וכן 29 מיליון שקל תמורת הבניין ברחוב הירקון.

מנגד, הגיש זינגר תביעה נגד נרקיס, שבה ביקש מבית המשפט כי יצהיר כי ההסכם אינו תקף. בתביעתו טען זינגר כי חתימתו על ההסכם עם נרקיס זויפה.

זינגר לא הסתפק בכך, וב-6 באוקטובר 2010 הגיש תלונה ליאחב"ל נגד נרקיס, במסגרתה התלונן כי נרקיס איים עליו ואף זייף את חתימתו (בהמשך נקבע כי החתימה לא זיופה, ומשטרת ישראל סגרה את תיק החקירה נגד נרקיס).

נרקיס, מנגד, באמצעות עורכי הדין ד"ר יוסי כהן ומימון אביטן, הציג עדויות שגבה מיותר מ-10 אנשים, לפיהן זינגר אישר בפניהם כי חתם על ההסכם בעצמו וכן על ההעברה הבנקאית לטובת נרקיס.

בהסדר הפשרה, שנחתם על-ידי הצדדים ב-8 בינואר אשתקד, נכתב בין היתר כי הפיצויים שישלם זינגר לנרקיס ישולמו "נוכח טענותיו של זינגר, שגרמו לנרקיס נזקי מוניטין כבדים ביותר, בין היתר, בעיקר בהיות נרקיס איש עסקים מכובד ומוכר במשק הישראלי, כאשר עיקר עיסוקו מבוסס על שמו, ועל המוניטין שצבר בתחום עיסוקו".