"ניסוי בבני אדם", כך הגדיר ח"כ יצחק הרצוג את החלטת הנהלת הרכבת לחייב חיילים לשלם עבור כרטיס הנסיעה ברכבת בימי ראשון בבוקר. "יריקה בפרצופם של החיילים", אמר השר מתן וילנאי. התבטאויות שלוחות רסן של פוליטיקאים בעל תדמית ממלכתית ומאופקת בדרך כלל. להרצוג לא אכפת מאלפי האזרחים שאינם יכולים להשתמש ברכבת בימי ראשון. וילנאי אינו מתבייש לירוק בפרצופם.
אפשר להבין אותם. הרצוג ווילנאי בסך הכול ביקשו לתפוס טרמפ על הקמפיין הפרוע שהתחולל בתקשורת בימים האחרונים נגד ההחלטה ההגיונית והמתבקשת שהרכבת קיבלה. במשך שנתיים מופקעות רכבות הנוסעים בישראל מדי ראשון בבוקר לטובת החיילים שגודשים אותם בהמוניהם. גם החיילים אינם זוכים לתנאי נסיעה הולמים כשהם נאלצים להידחק בפרוזדורים ובתאי השירותים. לא רק הרכבת.
גם משרדי האוצר והתחבורה נואשו מהניסיונות להגיע להסדר עם מערכת הביטחון, שמתנהלת תחת הרושם, המוצדק כנראה, שיש לה מדינה. ואכן חיילי צה"ל הם הפרה הקדושה האחרונה. מי שינסה לפגוע ברווחתם של חיילי השוקולד שלנו מסתכן בעימות חזיתי עם התקשורת המגויסת ועם הפוליטיקאים עושי דברה. גם אלה וגם אלה משקפים חברה שדעתה קצת נשתבשה. במדינות העולם מצפים מהחיילים שיקריבו מעצמם למען אזרחי המדינה. בישראל הציפייה הפוכה.
הבוקר (א') נוספה האשמה מזעזעת נוספת: הרכבת לא רק מתעמרת בחיילים חסרי הישע אלא גם יוצרת פערים בין חיילים עשירים שיכולים לממן את הנסיעה ברכבת לאלה שהפרוטה אינה בכיסם. אז מה אם עד לא מזמן לא הייתה בכלל רכבת והחיילים נסעו באוטובוסים, או גרוע מכך, בטרמפים. אז מה אם חיילים עשירים נהנו תמיד מעדיפות בהגעה לבסיסים. ואולי צודק הרצוג. כל הקמפיין הזה הוא באמת ניסוי בבני אדם - בנו, האזרחים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.