אחרי 26 שנה: מימון לפרויקט "מגדלי המלכים" בטבריה

האישור התקבל לאחר שבצעד חריג התיר ביהמ"ש המחוזי בת"א למפרק הפרויקט למכור דירות שהובטחו כתשלום לקבלן הביצוע, שנקלע לקשיים ■ מדובר במלון דירות עם 256 יחידות נופש

אחרי 26 שנה: אושר מימון סופי להשלמת פרויקט "מגדלי המלכים" בטבריה, לאחר שבצעד חריג התיר ביהמ"ש המחוזי בת"א למפרק הפרויקט למכור דירות שהובטחו כתשלום לקבלן הביצוע, שנקלע לקשיים.

המדובר במלון דירות בן 256 יחידות נופש מול חוף התכלת בכנרת, שהוחל בבנייתו ב-1986 ושעמד במשך כ-20 שנה כאבן שאין לה הופכין, עקב פירוק היזמית, חברת קלרין. ב-2008 מונה עו"ד איתן ארז למפרק הפרויקט, והוא חידש את בניית הפרויקט שאוכלס ב-2011. אך כעת עומדים קבלני הביצוע של הפרויקט בפני חדלות פירעון, וההוצאות הקבלניות להשלמתו הסופית הוטלו על קופת המפרק.

לאור זאת, פנה המפרק לביהמ"ש וביקש כי ההוצאות ישולמו באמצעות מכירת דירות שהוקצו לקבלן כתשלום על עבודתו, עם סיום בניית הפרויקט. לטענת ארז, הקבלנים דוד צאלח ובניו וחברת א.צ.ט תיירות ונופש לא עמדו בחיובים שבמקום שישולמו על ידם נפלו על קופת הפירוק. הוא מעמיד כעת למכירה באמצעות מכרז 10 יחידות דיור, מתוך מאגר הדירות שהובטחו לקבלן כתשלום, כדי להשלים את הפרויקט. דירות 2 חדרים נמכרו לאחרונה ב-200-300 אלף שקל.

הפרויקט הושלם ברובו בשנה שעברה, אך חסר מימון להכשרת השטחים המשותפים והשלמת דרישות רישוי שונות, אומר עו"ד אמיר שפיצר, שמייצג כמה בעלי דירות בפרויקט.

בהחלטתה בשבוע בעבר קבעה השופטת ורדה אלשיך כי "בנסיבות המקרה ונוכח העובדה כי המשיבים מצויים במצב מובהק של הפרה יסודית, ובמחדליהם הטילו עלויות מיותרות על קופת הפירוק, אין ספק כי המפרק רשאי למכור דירות ממאגר הקבלן".

לדברי שפיצר, מדובר "בהחלטה שיפוטית דרמטית ותקדימית" שכן "השופטת אפשרה למפרק לדלג על השלב של הגשת תביעה נגד הקבלן ולמכור את הדירות בשוק החופשי, הכול בשם חשיבות השלמת הפרויקט לאלתר".

"סיום של סאגה"

הוא הוסיף כי בעלי הדירות "מצאו עצמם נתונים לשרשרת הליכים משפטיים מייגעים, שנראה שהגיעו לסיומם. הם מברכים על החלטת ביהמ"ש ומקווים שבכך תבוא לכדי סיום סופי ומוחלט סאגה ארוכת שנים".

עו"ד מרדכי שפירא, בא כוחה של חברת דוד צאלח ובניו, אמר בתגובה כי "אנו מכבדים את החלטת ביהמ"ש, נבחן את פסק הדין והשלכותיו, אך נשקול מיצוי של הליכי הערעור".